Delphi i Sbarro zaprezentują samochód koncepcyjny "F1for3"

(ip)
Samochód koncepcyjny F1for3, Fot: Delphi
Samochód koncepcyjny F1for3, Fot: Delphi
Nowe podejście do systemów informacji i rozrywki w samochodzie zostanie zaprezentowane na międzynarodowym salonie samochodowym, który odbędzie się w Genewie w dniach 8 -18 marca. We współpracy z włoskim projektantem Franco Sbarro, specjalizująca się w integrowaniu systemów i elektroniki pojazdowej firma Delphi Automotive (NYSE: DLPH) opracowała interaktywną demonstrację wyrafinowanych systemów informacji i rozrywki w pojazdach, zapewniających, niezawodną i szybką łączność, oraz dostarczających użytkownikowi niesamowitych wrażeń.

Pojazd demonstracyjny Delphi Sbarro F1for3 to inspirowany Formułą 1, trzymiejscowy samochód sportowy, w którym użytkownik może w sposób

Samochód koncepcyjny F1for3, Fot: Delphi
Samochód koncepcyjny F1for3, Fot: Delphi

rzeczywisty przetestować najnowocześniejsze możliwości technologii zapewniających informację i rozrywkę w samochodach. Sercem systemu jest możliwość przesyłania strumienia sygnału TV i danych internetowych do przenośnych urządzeń pasażerów, takich jak tablet PC czy smartfon. Centralna konsola z funkcją Black Panel umożliwia pasażerom sterowanie systemem informacji i rozrywki, systemem zapewnienia komfortu jazdy oraz systemami zapewniającymi wygodę przy użyciu dotykowych, wielofunkcyjnych paneli. Ponadto smukła konstrukcja linii dachowej umożliwia zintegrowanie systemów odbioru sygnału i systemów elektronicznych zapewniających łączność.

"Delphi współpracuje z wiodącymi, światowymi producentami pojazdów i pomaga stworzyć bardziej wydajne i zapewniające więcej wrażeń systemy uprzyjemniające podróż samochodem", wyjaśnił Wilhelm Steger, europejski dyrektor zarządzający działu Delphi Infotainment & Driver Interface. "Nasze wysiłki są skupione na opracowaniu systemów, które będą bez przeszkód współpracowały ze sobą, i które będą łatwo dostępne, bezpieczne, niezawodne oraz przystępne cenowo".

Najnowocześniejsze technologie
Zapewnienie łączności na drodze, nawet w obszarach, w których odbiór jest słaby, to problem, który Delphi stara się rozwiązać stosując nowoczesne i zaawansowane technologicznie systemy odbioru sygnału. "Łatwo jest zaprezentować przesyłanie strumienia danych w stojącym samochodzie", dodał Steger. "Ale znacznie trudniej jest zapewnić nieprzerwaną łączność w trakcie podróży z prędkościami z jakimi poruszamy się na autostradach". Delphi oferuje zaawansowane technologicznie, wielosystemowe anteny i urządzenia do odbioru sygnału, które integrują odbiorniki radiowe, telewizyjne, odbiorniki GSM i GPS, usługi takie jak eCall i Car-2-Car, systemy monitorowania ciśnienia w oponach oraz systemy otwierania pojazdu bez użycia kluczyka. W pojeździe F1for3, firma Delphi dodała możliwość wykorzystania potencjału oferowanego przez standard 4G, w celu zademonstrowania bezproblemowego, szybkiego i bezpośredniego dostępu do Internetu dla pasażerów, będących użytkownikami urządzeń przenośnych. System odbioru sygnału w F1for3 jest elementem płaskiego modułu dachowego, który jest również korzystnym miejscem dla umieszczenia odbiorników czujników alarmu, kamery, routera WLAN i systemu zewnętrznego oświetlenia kabiny, oraz, który może zostać bezproblemowo zintegrowany z pojazdem.

W pojeździe F1for3 zainstalowano produkty i technologie z opracowanej przez Delphi rodziny MyFi™ - rozwiązań służących do zapewnienia komunikacji i rozrywki w pojeździe. Działając jako hub dla systemów informacji i rozrywki, systemy MyFi wykorzystują platformę o otwartej architekturze do podłączenia wielu systemów, takich jak np. Bluetooth, WiFi, i systemu łączności komórkowej, systemu rozpoznającego głos ludzki, systemu głośnomówiącego i systemu przesyłania strumienia sygnału audio. Rozwiązania MyFi typu Premium mogą nawet wykorzystywać lokalne i szeroko zakresowe sieci dla aplikacji smartfonowych, odległe serwery i usługi oparte na chmurze.

W pojeździe F1for 3 zainstalowano wielofunkcyjną jednostkę zapewniającą informację i rozrywkę z rodziny MyFi™ oraz dotykowy wyświetlacz centralny – tak
W pojeździe F1for 3 zainstalowano wielofunkcyjną jednostkę zapewniającą informację i rozrywkę z rodziny MyFi™ oraz dotykowy wyświetlacz centralny – tak zwany ‘black-panel’., Fot: Delphi

W pojeździe F1for 3 zainstalowano wielofunkcyjną jednostkę zapewniającą informację i rozrywkę z rodziny MyFi™ oraz dotykowy wyświetlacz centralny z funkcją Black Panel. Ten system współpracuje z kartami SD i pamięcią USB, oraz z urządzeniami aktywowanymi za pośrednictwem standardu Bluetooth™ i innymi urządzeniami przenośnymi - takimi jak np. iPody®.

Oprócz standardowego radia i nawigacji, ten nowoczesny system informacji i rozrywki integruje łączność internetową, poprzez wykorzystanie wbudowanego systemu łączności Delphi oraz telefonu komórkowego użytkownika, działającego jako modem do transferu danych. Taki system łączności i możliwości przesyłu danych pozwala na uzyskanie informacji takich jak np. dane pogodowe oraz dane dotyczące cen paliw i umieszczenie ich na mapach prezentowanych na ekranie nawigacji samochodowej.

Zintegrowana, centralna konsola wykorzystuje opracowany przez Delphi 'black-panel’ do zapewnienia elastycznego i niezawodnego sterowania systemami, które dodatkowo może zostać łatwo zrekonfigurowane dla różnych zastosowań. Pojemnościowy ekran dotykowy reaguje nawet na lekki dotyk palcem i pozwala użytkownikowi na sterowanie systemem informacji i rozrywki oraz ustawianie parametrów klimatu przy użyciu jednego urządzenia. Take rozwiązanie upraszcza integrację i weryfikację systemów, redukuje ich ciężar i ilość miejsca potrzebnego do ich zainstalowania.

Optymalizacja systemów
Inną, kluczową cechą zapewniającą, że podejście, strategie i rozwiązania stosowane przez  Delphi to klucz do uzyskania odpowiedniej wartości systemów, jest taktyka polegająca na wykorzystywaniu modułów oprogramowania w postaci komponentów programowych, które mogą być dostosowane do konkretnych wymagań, wykorzystane w różnych konfiguracjach oraz łatwo zaktualizowane.

"Komponenty programowe mogą w sposób dramatyczny zredukować koszt systemu i czas potrzebny na jego opracowanie, umożliwiając jego łatwiejsze i szybsze aktualizacje oraz wprowadzenie większej liczby, spersonalizowanych charakterystyk", stwierdził Glen De Vos, globalny dyrektor ds. inżynierii w Delphi Infotainment & Driver Interface.

Opracowana przez Delphi architektura systemu informacji i rozrywki MyFi™, zainstalowana w pojeździe F1for3 jest sterowana nowym, wielordzeniowym procesorem, który znacząco redukuje zarówno ilość zajmowanego przez niego miejsca, jak i zużycie energii. Umożliwia on również ulepszenie systemu rozpoznawania języka mówionego, nawet w tak trudnym środowisku, jakim jest poruszający się samochód, oraz posiada wystarczający potencjał, niezbędny do zastosowania następnej generacji systemów rozpoznawania mowy.

Innowacyjne rozwiązania do wykorzystania w realnym świecie
Jako firma posiadająca duże doświadczenie w integrowaniu systemów, Delphi znajduje się w wyjątkowym miejscu i może pomóc producentom samochodów w oferowaniu swoim klientom systemów informacji i rozrywki oraz systemów aktywnego bezpieczeństwa, które współpracują ze sobą, oferując kierowcom i pasażerom praktyczne i funkcjonalne rozwiązania, których się domagają, przy jednoczesnej minimalizacji rozproszenia kierowcy.

"Nasza szeroka oferta oraz wiedza i doświadczenie powodują, że Delphi jest cennym partnerem dla tych producentów samochodów, którzy chcą szybko zaadaptować najnowsze technologie", dodał Steger. "Pojazd F1for3 przedstawia niektóre z najnowocześniejszych rozwiązań dla użytkownika i technologii zapewniających łączność. Wiedza i doświadczenie Delphi umożliwiają nam dostarczenie producentom wyposażenia fabrycznego uproszczonych sposobów integracji i weryfikacji systemów, obniżenie ciężaru komponentów i zredukowanie ilości miejsca potrzebnego do ich zainstalowania".

Wśród kluczowych osób, które przyczyniły się do stworzenia pojazdu F1for3 są między innymi inżynierowie z centrów technicznych Delphi zlokalizowanych w Illkirch, we Francji (mechatronika); Bad Salzdetfurth i Norymbergii w Niemczech (systemy informacji i rozrywki i odbioru sygnału) oraz Krakowa (systemy informacji i rozrywki).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty