Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (3889 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (3752 szt.) i
Mazda2 (1955 szt.). Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszy się najnowszy model – Mazda CX-5 – już 266 samochodów jeździ po polskich drogach, a w sumie sprzedawcy zebrali już 650 zamówień. Z roku na rok wzrasta również sprzedaż Mazdy MX-5 (10 w 2008 r. – 62 w 2011 r.).
Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (01.06.2008 – 31.05.2012 r.)
Model | Sprzedaż* |
Mazda6 | 3 889 |
Mazda3 | 3 752 |
Mazda2 | 1 955 |
Mazda CX-7 | 1 319 |
Mazda5 | 442 |
Mazda CX-9 | 309 |
Mazda CX-5 | 266 |
Mazda MX-5 | 236 |
SUMA | 12 168 |
* od czerwca 2008 r. do końca maja 2012 r.
W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich i 16 ASO.
Powrót Mazdy na polski rynek spotkał się z ciepłym przyjęciem i nasza sprzedaż rosła, proporcjonalnie rozwijała się również sieć dystrybucji. Jako ciekawostkę podam, że mamy dwa salony, w których ekspozycja Mazdy znajduje się na piętrze, a gdyby ustawić w rzędzie samochody demonstracyjne z naszych wszystkich punktów sprzedaży, to powstałby sznur aut o długości ponad 700 metrów!_ – _mówi Grzegorz Rybak,__menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej.
Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody, w tym m.in.:
- Mazda2 – Auto Lider 2008, kategoria Reklama Prasowa, Auto Moto i MOTOR
- Mazda6 – Kobiecy Samochód Roku 2008, kategoria Odkrywczy Pomysł, Twój Styl
- Mazda MX-5 – Best Cars 2008, 2011 i 2012 – Kategoria Ekonomia Zakupu,
Auto Motor i Sport - Mazda MX-5 – Samochód Roku Playboya 2009 – kategoria Styl i Piękno - Playboy
- Mazda2 – Studencka Fura 2009 – magazyn Dlaczego _i portal korba.pl_
- Mazda3 – Design Award 2009 – kategoria auta kompaktowe, Auto Świat
- Mazda5 – Złota Kierownica 2010 – Auto Świat
- Mazda2 – Najbardziej muzyczne auto 2010 – Radio ESKA
- Mazda5 – Samochód dla Rodziny Playboya 2011 – Playboy
- Mazda CX-5 – Samochód dla Dziewczyny Playboya 2012 - Playboy
Mazda Motor Poland została ponadto uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za „Debiut w Biznesie 2008” i tygodnika Auto Świat (Auto Nr 1 2009) – „Debiut Roku”. W 2012 r. Mazda została laureatem tytułu Superbrands, przyznawanego najsilniejszym markom na polsim rynku.
Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – „Citylajf” zdobył nagrodę MIXX Awards (Kategoria ‘wprowadzenie nowego produktu’).
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?