Coraz więcej remontów dróg w Częstochowie

Janusz Strzelczyk
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Częstochowianie niemal codziennie spodziewają się zmian w organizacji ruchu. Pasażerowie komunikacji miejskiej już nie liczą na punktualność autobusów. Nawet musieli przyzwyczaić się, że z powodu naprawy odcinka ulicy Wolności muszą przesiadać się do innego autobusu.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Ta przesiadka wymaga przejścia z ulicy Wolności na ulicę Piłsudskiego, przez plac Rady Europy i przez główny dworzec kolejowy. Dla osób starszych, niepełnosprawnych przeprawa trwa około 10 minut.

**CZYTAJ TAKŻE

Częstochowa: zmiany w opłatach parkingowychGłówny wiadukt w Częstochowie zostanie zamknięty

**

- Moglibyśmy wprowadzić zamiast przesiadki objazdy, ale wtedy autobusy jeździłyby bardzo długo, znacznie dłużej niż wynosi czas przesiadki - twierdzi Stanisław Sosnowski, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu. Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent miasta, miał wczoraj dla częstochowian dobrą i złą wiadomość komunikacyjną: dobra to podpisanie umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na budowę wiaduktu na skrzyżowaniu DK 1 z al. Jana Pawła II, a zła - że ta inwestycja spowoduje kolejne korki w już i tak zakorkowanym mieście. - Przepraszam częstochowian za utrudnienia na naszych drogach - mówił Krzysztof Matyjaszczyk. - Ale musimy naprawić ulice, wybudować nowe połączenia dróg.

Problemy na skrzyżowaniu DK 1 z al. Jana Pawła II są dopiero przed częstochowianami i kierowcami przejeżdżającymi przez Częstochowę trasą DK 1 (50 tysięcy pojazdów na dobę), bo roboty ruszą na wiosnę przyszłego roku. Już dziś z powodu przebudowy placu Biegańskiego pielgrzymi na finiszu drogi na Jasną Górę, czyli przed III aleją Najświętszej Maryi Panny stracą z oczu sanktuarium. Nie będą mogli przejść przez środek placu Biegańskiego.

Jeszcze niedawno, gdy miasto przygotowywało się do sierpniowego szczytu pielgrzymkowego mówiono, że środek placu Biegańskiego, mimo jego przebudowy będzie dostępny dla pątników. Jednak wykonawca poprosił Miejski Zarząd Dróg i Transportu o zamknięcie środka "Biegana" i puszczenie ruchu pieszego po jego lewej, gotowej już stronie, przy Ratuszu.

Cały plac ma być gotowy do końca br. Wykonawca boi się, że wyłączenie na ok. dwa tygodnie z robót środka placu (tyle trwa podwójny, sierpniowy szczyt pielgrzymkowy) spowoduje opóźnienie inwestycji nie doodrobienia. A cała inwestycja przebudowy placu Biegańskiego oraz I i II alei Najświętszej Maryi Panny rozpoczęła się z prawie półtorarocznym opóźnieniem.

Jeśli nie zakończy się do końca 2013 roku, Częstochowa straci 34 miliony unijnej dotacji. Są też dobre wiadomości dla kierowców. Od piątku, 12 sierpnia będzie można oficjalnie jeździć ulicami Orkana, Jagiellońską (po stronie południowej jezdni), 11 Listopada. Tam już się zakończyły roboty związane z budową nowej linii tramwajowej. Ulice są gotowe i nawet jeżdżą tam już samochody. Można jednak jeszcze natknąć się na maszyny, które czyszczą nawierzchnię ulic. Wkrótce jednak w tej okolicy będą kolejne utrudnienia w ruchu.

Po święcie Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, gdy minie pierwszy sierpniowy szczyt pielgrzymkowy, we wtorek, 16 sierpnia zostanie zamknięte skrzyżowanie ul. Jagiellońskiej z al. Niepodległości. Do 10 września wyłączona z ruchu będzie północna nitka ul. Jagiellońskiej.

Źródło: Dziennik Zachodni

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty