Co z barierami?

Piotr Piesik
Aż 43 wypadki, 10 osób zabitych, 56 rannych - to bilans jednego tylko weekendu w Polsce. Ten fatalny bilans mógłby wyglądać zupełnie inaczej, gdyby wszystkie dwujezdniowe szosy miały bariery oddzielające pasy ruchu.

Aż 43 wypadki, 10 osób zabitych, 56 rannych - to bilans jednego tylko weekendu w Polsce. Ten fatalny bilans mógłby wyglądać zupełnie inaczej, gdyby wszystkie dwujezdniowe szosy, na których kierowcy rozwijają największe prędkości, były wyposażone w bariery energochłonne, oddzielające pasy ruchu.

 

W podczęstochowskich Wanatach "gierkówka" na odcinku 2 kilometrów jest prosta jak strzała. Ograniczenia prędkości do 70 km/h prawie nikt nie przestrzega. Tak samo zrobił w miniony weekend kierujący Renault Laguną 29-letni częstochowianin, który stracił panowanie nad autem, przejechał na przeciwny pas ruchu i uderzył w Opla Corsę.

 

Śmierć na miejscu poniosły trzy dorosłe osoby z Opla. 12-letni chłopiec w stanie krytycznym przebywa w szpitalu. Sprawca wypadku i jego żona wyszli z kraksy prawie bez szwanku. W miejscu zdarzenia wciąż leżą szczątki rozbitych aut, w przydrożnym rowie - dziecięcy but...

 

Gdyby pasy ruchu dzieliły bariery, Renault odbiłoby się od nich i wylądowało w rowie. Można było uniknąć tragedii.

 

Jadwiga Banaś, szefowa częstochowskiego rejonu Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad potwierdza, że trwa już praca nad projektem przebudowy pobliskich skrzyżowań z drogami lokalnymi. Wtedy na feralnym odcinku staną również bariery.

 

Drogowcy czekają, aż wójt gminy Kamienica Polska ustali alternatywne rozwiązania ruchu na swoich szosach. Ponoć gdyby teraz oddzielić pasy ruchu, bardzo skomplikowałoby to życie mieszkańcom po obu stronach trasy.

 

Policjanci z częstochowskiej drogówki zżymają się na te słowa. Podinspektor Andrzej Kita nawet nie chce liczyć, ile wysłał pism do GDDKiA, w których wskazywał na pilną potrzebę poprawy stanu biernego bezpieczeństwa. Zastanawia się nawet nad powiadomieniem prokuratury, ponieważ odkładanie w nieskończoność budowy barier skutkuje kolejnymi tragediami.

 

Tam gdzie postawiono bariery oddzielające jezdnie, stan bezpieczeństwa poprawił się natychmiast. W okolicach Siewierza wypadków było bez liku, także śmiertelnych. Stanęły bariery - ofiar nie ma.

 

- To podstawowy mankament dróg dwujezdniowych. Jeżeli już dochodzi tu do zderzenia, to z ofiarami śmiertelnymi - dodaje podinsp. Grzegorz Tabinowski z Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

Raven

Raven Style Pink 20/21

659,00 zł

kup najtaniej

Roces

Roces Paradise Lama Czarne 450635 02

219,98 zł

kup najtaniej

Uvex

Uvex Fierce Czarny 18/19

279,82 zł

kup najtaniej

Fischer

Fischer Rc4 60 Jr Junior 18/19

449,00 zł

kup najtaniej

Livall

Livall Rs1

697,11 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie