Cadillac Converj

(ip)
General Motors zaprezentował dalsze możliwości wykorzystania potencjału drzemiącego w napędzie elektrycznym, tym razem w formie koncepcyjnego Cadillaka Converj.

Koncern General Motors zaprezentował dalsze możliwości wykorzystania potencjału drzemiącego w napędzie elektrycznym, tym razem w formie luksusowego samochodu koncepcyjnego Cadillaka Converj.

Fot. GM
Fot. GM

 

Cadillac Converj to 4-miejsowe coupe wyposażone w akumulator o pojemności 16 kWh, elektryczny silnik i czterocylindrowy silnik-generator. Energia elektryczna jest podstawowym źródłem napędu samochodu.

 

Akumulator z systemem zarządzania temperaturą zawiera ponad 220 ogniw litowych, które zasilają podstawową jednostkę napędową. Samochód może przejechać 64 km wyłącznie na prądzie, bez spalania benzyny i wydzielania spalin.

 

Akumulator jest zintegrowany z podwoziem modelu Converj, a ładowanie odbywa się poprzez podłączenie go do gniazda elektrycznego. W przypadku gniazda 240V ładowanie akumulatora trwa poniżej 3 godzin.

 

W momencie, gdy poziom naładowania akumulatora jest niski, energia elektryczna niezbędna do zasilania samochodu generowana jest podczas jazdy, przez silnik zasilany w technologii flex-fuel, który działa podobnie do domowych generatorów prądu.

 

Silnik-generator zapewnia stały dopływ energii, aż do ponownego tankowania lub podłączenia do źródła prądu w celu naładowania akumulatora. Tryb o zwiększonym zasięgu pozwala wyeliminować obawy związane z ograniczonym zasięgiem samochodów napędzanych wyłącznie

Fot. GM
Fot. GM

silnikami elektrycznymi, które nie dysponują zapasowym zasilaniem w momencie, gdy poziom naładowania akumulatora jest bardzo niski.

 

Niezależnie od tego, czy samochód jest napędzany w trybie elektrycznym, czy w trybie o rozszerzonym zasięgu, za napęd odpowiada elektryczny układ przeniesienia napędu. Układ przekształca energię elektryczną z akumulatora lub silnika-generatora na energię mechaniczną wykorzystywaną do napędzania przednich kół. Układ zapewnia 370 Nm momentu obrotowego w trybie wspomagania przyspieszania oraz 163 KM mocy. Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h.

 

Całkowicie szklany dach wyposażony jest w kolektory słoneczne, które pomagają zrekompensować energię zużytą przez wyposażenie samochodu. Poza tym w celu zwiększenia zasięgu zastosowano kilka rozwiązań aerodynamicznych i projektowych, między innymi:

 

- płytę ochronną na całej powierzchni podwozia,

- bardzo małe otwory przedniej osłony chłodnicy, które zmniejszają współczynniki oporów

Fot. GM
Fot. GM

powietrza przedniej części samochodu,

- kamery skierowane do tyłu, które zastąpiły konwencjonalne lusterka boczne, dzięki czemu obniżono współczynnik oporów powietrza,

- koła, których kształt wypycha powietrze na zewnątrz, dzięki czemu boczna część nadwozia owiewana jest powietrzem bez zawirowań.

 

Model Converj wyposażony jest również w pionowe reflektory przednie i tylne, oparte na technologii światłowodowej.

 

Fotele w układzie 2+2 wykończone są syntetycznym zamszem (który został wykorzystany również do na desce rozdzielczej) oraz skórą. Całość ozdobiona jest detalami z polerowanego aluminium i drewna.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty