BMW najbardziej wartościową marką

(pp) źródło: autocar.co.uk
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Według firmy Millward Brown Optimor, zajmującej się badaniami rynku, najbardziej wartościową marką samochodową na świecie jest w tej chwili BMW. W porównaniu do ubiegłorocznego zestawienia, niemiecki producent wyprzedził w tej klasyfikacji Toyotę.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Lista BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, klasyfikująca najbardziej wartościowe marki świata, prowadzona jest przez Millward Brown Optimor już siódmy rok z rzędu. Przed rokiem, pierwsze miejsce wśród producentów aut zdobyła Toyota.

Jednak według najnowszych badań, w ostatnich 12 miesiącach jej wartość spadła o ok. 10%, co przy jednoczesnym wzroście BMW pozwoliło zająć pozycję lidera bawarskiej marce. Co ciekawe, po raz pierwszy w swojej historii, w najlepszej dziesiątce znalazł się koreański Hyundai, wyprzedzając np. Lexusa.

Ranking Millward Brown Optimor opracowywany jest w oparciu o takie kryteria, jak m.in. analiza na podstawie danych finansowych, wywiad gospodarczy oraz środki konsumpcyjne kapitału marki.

W ogólnej klasyfikacji pierwsze miejsce zajęła firma elektroniczna Apple, której wartość wycenia się na ponad 180 mld dolarów.

PozycjaMarkaWartość (mld dolarów)
1BMW24,623
2Toyota21,779
3Mercedes-Benz16,111
4Honda12,647
5Nissan9,853
6Volkswagen8,519
7Ford7,025
8Audi4,703
9Hyundai3,598
10Lexus3,392
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty