Pomysł na SUV-a nie jest nowy. Zaczęło się od skonstruowania dla wojska w 1977 roku pojazdu o nazwie Cheetah, który miał zamontowany z tyłu silnik V8 od Chryslera. Auto zostało zniszczone podczas testów. Potem powstała wersja LM001, również z silnikiem z tyłu. Niestety to rozwiązanie sprawiało sporo problemów podczas jazdy po bezdrożach.
Tak w końcu, w 1986 r. powstał model LM002. Miał skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane, przyciemniane szyby i charakterystyczny wygląd, dzięki któremu uważany jest po dziś dzień za jeden z najbardziej oryginalnych samochodów terenowych.
LM002 napędzał 5.2-litrowy silnik V12 znany z modelu Countach. Osiągał 444 KM mocy i potrafił się rozpędzić do 210 km/h. Ważące 2,7 tony auto miało 501 Nm momentu obrotowego i do 100 km/h rozpędzało się w 7,8 sekundy. Spalanie, bagatela - 30,8 l/100 km. Cena - 134,5 tys. dol.
Auto produkowane było do 1992 roku. Do klientów trafiło 301 egzemplarzy tego modelu. Wersja wojskowa pozbawiona była wszelkiego luksusu i dodatkowo wyposażona w miejsce na zamontowanie karabinu maszynowego. Cieszyła się dużym powodzeniem wśród wojskowych na Bliskim Wschodzie. Co ciekawe, jednym z właścicieli Lamborghini LM002 był syn Saddama Husseina, Udaj.
Informację o planach wprowadzenia dwóch nowych modeli potwierdził prezes Lamborghini Stephen Winkelmann.
**Zobacz także:
Czyżby nowe Lamborghini?Auto-prestiż**
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?