Chińska Krajowa Komisja ds. Rozwoju i Reform (NDRC) oraz ministerstwo Transportu planują do 2035 roku wybudować łącznie 461 tysięcy kilometrów dróg szybkiego ruchu, z czego 162 tys. km będą stanowiły drogi ekspresowe.
Sieć ma docelowo objąć miasta i powiaty liczące ponad 100 000 mieszkańców oraz ważne lądowe porty graniczne.
Plan sieci ma wzmocnić połączenia między krajowymi autostradami i terminalami kolejowymi, lotniskami i portami.
Jest on oparty na strategii podróży krajowych 1-2-3 - jedna godzina na dojazdy w miastach, dwie godziny na podróż w klastrach miejskich i trzy godziny na podróż między głównymi miastami krajowymi oraz globalnej logistyki 1-2-3 - jeden dzień na dostarczenie towarów na terenie Chin, dwa dni na dostawę do sąsiednich krajów i regionów oraz trzy dni na dostawę do głównych miast na świecie.
Według Narodowego Biura Statystycznego chińskie inwestycje w środki trwałe wzrastają o około 7 procent rok do roku.
Co ciekawe, pierwszą nowoczesną drogą ekspresową wybudowaną na terenie Chin kontynentalnych jest odcinek Szanghaj – Jiading , otwarty w październiku 1988 roku i liczący wtedy zaledwie 147 kilometrów.
Od 1 maja 2004 roku, prawo o bezpieczeństwie ruchu drogowego Chińskiej Republiki Ludowej określa ograniczenie prędkości na autostradach do 120 km/h (75 mil/h).
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?