Autostrada A2. Rusza budowa trzeciego pasa - utrudnienia potrwają 18 miesięcy!

OPRAC.:
Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Właściwe prace budowlane rozpoczną się 17 czerwca. Podzielono je na etapy i zaplanowano w taki sposób, aby mogły odbywać się bez konieczności zamykania autostrady dla kierowców.
Właściwe prace budowlane rozpoczną się 17 czerwca. Podzielono je na etapy i zaplanowano w taki sposób, aby mogły odbywać się bez konieczności zamykania autostrady dla kierowców. Hrzegorz Dembiński
Autostrada Wielkopolska poinformowała, że przystępuje do budowy trzeciego pasa ruchu na odcinku A2 między węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Wschód. Pierwsze prace ruszą 10 czerwca, inwestycja zostanie ukończona do końca 2025 roku.

Rzeczniczka spółki Anna Ciamciak poinformowała, że za 18 miesięcy kierowcy korzystający z autostrady A2 pojadą obwodnicą Poznania rozbudowaną o trzeci pas ruchu dla każdego kierunku na kolejnych 10 kilometrach.

10 czerwca rozpoczną się prace przygotowawcze do budowy. Drogowcy rozpoczną odgradzanie terenu, wytyczą tymczasowe pasy włączania się do ruchu oraz do jazdy na wprost, zgodne z zatwierdzoną tymczasową organizacją ruchu. Wybudują też tymczasowe przejazdy przez pas rozdziału pomiędzy jezdniami.

Właściwe prace budowlane rozpoczną się 17 czerwca. Podzielono je na etapy i zaplanowano w taki sposób, aby mogły odbywać się bez konieczności zamykania autostrady dla kierowców.

Spółka podkreśliła, że dobudowa trzeciego pasa na odcinku Poznań Krzesiny – Poznań Wschód jest znacznie trudniejszym projektem pod względem technicznym niż niedawno zrealizowana rozbudowa odcinka Poznań Zachód - Poznań Krzesiny. Obejmuje znacznie większy zakres prac ziemnych - rozbudowa wymaga poszerzenia jezdni na całej długości od zewnątrz, na obu kierunkach.

„Jednym z naszych najważniejszych warunków było utrzymanie dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Prace zostały zaprojektowane w taki sposób, aby powodowały jak najmniej utrudnień dla kierowców. Poszerzenia wymagają też dwa obiekty mostowe, które znajdują się w ciągu autostrady. To także jest elementem kontraktu" – poinformował dyrektor techniczny Autostrady Wielkopolskiej S.A. Marcin Szczepański.

Natężenie ruchu na tym odcinku autostradowej obwodnicy Poznania przekracza 56 tys. pojazdów na dobę.

Pomiędzy węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Wschód zmodernizowana zostanie też nawierzchnia. Ma być lepiej przystosowana do większego natężenia ruchu i bardziej wytrzymała. Ponadto zostaną zamontowane bariery ochronne oraz wybudowane nowe i rozbudowane istniejące ekrany akustyczne.

ZOBACZ TAKŻE: Jak działa OC, gdy sprawca kolizji ucieknie z miejsca zdarzenia?

Podczas budowy trzeciego pasa na tym odcinku autostradowej obwodnicy Poznania zostanie wykonana nowa nawierzchnia o łącznej powierzchni 280 tys. m kw.

Głównym wykonawcą prac jest wyłoniona w publicznym przetargu firma Strabag Sp. z o.o.

"W pierwszym etapie będziemy realizować prace pomiędzy węzłem Poznań Wschód a MOP Tulce/Krzyżowniki oraz na dojazdach do węzła Poznań Krzesiny. To jest największe wyzwanie, ponieważ oba węzły to miejsca newralgiczne, dość mocno obciążone ruchem. Dlatego skupiamy się na nich w pierwszej kolejności" – powiedział Marek Zaręba ze spółki Strabag.

Autostrada A2 to główny międzynarodowy ciąg komunikacyjny łączący wschodnią i zachodnią Polskę. Koncesyjny odcinek A2 między Świeckiem a Koninem jest także częścią Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), jednym z kluczowych połączeń między Europą Zachodnią i Środkową oraz strategicznym dla Polski korytarzem transportowym na linii Warszawa – Berlin. (PAP)

Źródło:

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty