Auto Fus – najwyższe standardy BMW

Redakcja
Fot. Wiesław Litewski
Fot. Wiesław Litewski
Nasi klienci są dla nas ważni nie tylko w momencie zakupu samochodu.

Fot. Wiesław Litewski
Fot. Wiesław Litewski

Rozbudowa firmy zakończona w styczniu br. dała kapitalny efekt.

Tadeusz Fus
: Nowy salon wystawienniczy, jego wielkość i wystrój w pełni odpowiadają najnowszym standardom opracowanym przez BMW w roku 2008 i znamionują prestiż koncernu; np. wchodząc do salonu widzimy trzy kolory posadzki, każdy odpowiada pewnej strefie np. wystawiennictwo samochodów, dział handlowy, dział zamówień indywidualnych tzw. BMW Indyvidual - jesteśmy pierwszą firmą dilerską umożliwiającą klientom zamawianie samochodów zgodnie z ich absolutnie indywidualnymi życzeniami wykraczającymi poza typową ofertę producenta.

Powstały nowe linie komunikacyjne dla klientów, nowe parkingi, rozbudowany został dział usług serwisowych. Nowa kolorystyka, dbałość o najmniejsze szczegóły funkcjonalnego wystroju, sztuczne drzewka sprowadzone ze Szwecji dla wewnętrznej dekoracji salonu oraz drzewka prawdziwe na zewnątrz, dopełniają poczucie luksusu, w którym każdy użytkownik samochodu BMW z przyjemnością się odnajdzie. Nasz salon prezentuje samochody na dwóch poziomach, trzeci, górny zadaszony pomost spełnia rolę parkingu, czyste samochody tam czekające są kierowane do salonu w momencie, gdy któryś z wystawionych pojazdów został sprzedany.

Mówi się, że rynek samochodowy przeżywa poważny kryzys, ja tego kryzysu w Pana salonie nie dostrzegłem. Widzę, że sprzedaż ma się dobrze, a i serwis pracuje na pełnych obrotach. Ile macie stanowisk naprawczych?

Obecnie mamy 15 stanowisk serwisowych, ale liczymy się z tym, że rozbudowana część handlowa firmy zaowocuje zwiększoną sprzedażą samochodów, a to wymusi na nas rozbudowanie serwisu. Czekają więc nas kolejne inwestycje, może już nie tak wielkie jak te obecnie zakończone.

Zwiększona sprzedaż w naturalny sposób przekłada się na powiększony dział usług serwisowych mechanicznych i blacharsko-lakierniczych. Nasi klienci są dla nas ważni nie tylko w momencie

Fot. Wiesław Litewski
Fot. Wiesław Litewski

kupna samochodu, właściwie można powiedzieć, że dopiero wtedy zostają objęci naszą możliwie najlepszą opieką na cały czas użytkowania pojazdu.

Obecnie sprzedajemy najwięcej w Polsce samochodów nowych oraz tzw. Premium Selection (w roku 2008 - 900 sztuk) i zdecydowanie wyprzedzamy innych dilerów. Jest to wynikiem bardzo dobrze zorganizowanej pracy działu handlowego, gdzie dla dwóch handlowców przypada jeden asystent. Asystent "robi" całą pracę papierowo-sprawozdawczą odciążając od tego handlowców, którzy mogą poświęcić swój czas na profesjonalną obsługę klientów. Taki asystent po roku staje się pełnoprawnym handlowcem. Zapewnia to sukces zarówno w sprzedaży klientom indywidualnym jak i odbiorcom instytucjo-nalnym.

Rynek zareagował bardzo dobrze na naszą ofertę Premium Selection, która stała się bardzo silnym wzmocnieniem całej naszej sprzedaży.

Jak nowy salon wpłynie na zwiększenie sprzedaży samochodów?

Nowy salon uatrakcyjni naszą pracę, która w dużym stopniu opiera się na prezentacji luksusowych aut, na rozmowie z klientem w odpowiednich warunkach, na stworzeniu tej atmosfery, w której klient poczuje, że wybrał właściwe auto u właściwego dilera. Chcemy zrobić pewną roszadę tzn. samochody nowe będą sprzedawane w nowym salonie, a w dotychczasowym będą prezentowane samochody Premium Selection.

Fot. Wiesław Litewski
Fot. Wiesław Litewski

Ten certyfikat upoważnia nas do sprzedaży tych samochodów, które są prawie nowe, a w wielu przypadkach jeszcze "pachną" nowością, do wprowadzenia ich do salonu. Skończyła się sprzedaż "na placu". Te samochody podlegają pełnej gwarancji, mają kompletną dokumentację, certyfikat jakości potwierdzający ich stan techniczny - jest to naprawdę bardzo korzystna oferta.

Z naszej rozmowy przebija Pana optymizm jeśli chodzi o sprzedaż poszczególnych modeli BMW oraz MINI. Czy klienci nie obawiają się, że drogi samochód to również drogie części zamienne i drogi serwis?

To rozumowanie jest błędne. Części do naszych samochodów są w bardzo wielu przypadkach tańsze niż do samochodów masowych klas niższych. To łatwo sprawdzić i się upewnić, że tak rzeczywiście jest. Polityka BMW w tym zakresie jest bardzo dobra i coraz więcej ludzi odrzuca takie myślenie, że "do salonu BMW nie wchodzę bo jest tam za drogo". A poza tym, jeżeli ktoś

Fot. Wiesław Litewski
Fot. Wiesław Litewski

zasmakował już w jeździe samochodem BMW to wie, jaki to komfort i jak wspaniały poziom bezpieczeństwa te samochody oferują. Nie można powiedzieć, że wszystkie auta maja cztery kółka i tylko jedne są szybsze od drugich. Nasze samochody to technologia wyprzedzająca inne marki - ich bezawaryjność, jakość prowadzenia, elegancja potwierdzają slogan "Radość z jazdy". Jest to jeden z głównych powodów dużego wzrostu sprzedaży samochodów BMW nie tylko w Polsce.

Rozmawiał: Wiesław Litewski

Historia tej znanej, warszawskiej firmy jest długa i ciekawa, rozpoczyna się w roku 1945, początkowo w maszynach rolniczych, a w motoryzacji od roku 1950.

Lata 1950 - 1960: samochody, motocykle, sport (tuningowanie i serwis)

1968 - 1970: pierwsza autoryzacja FIAT (serwis)

1970 - 1986: autoryzacja Mercedes i Bosch (serwis)

1986 - 1994: autoryzacja BMW w pełnym zakresie (sprzedaż i serwis)

1995 - 2000 (listopad): autoryzacja Renault. II miejsce w Polsce ze sprzedażą około 1300 samochodów rocznie,

22 maja 2000 roku: Auto Fus wypowiada współpracę z Renault Polska,

2001 - powrót do BMW, autoryzacja dilerska BMW i MINI

Obecnie firma Auto Fus należy do największych i najnowocześniejszych firm dilerskich BMW w Polsce. W salonie prezentowana jest pełna oferta modeli BMW (samochody i motocykle) oraz MINI, a serwis jest w stanie wykonać najbardziej skomplikowane naprawy.

Chcąc zapewnić sobie trwałe, czołowe miejsce wśród dilerów BMW, Tadeusz Fus - właściciel firmy - wiedział, że droga do sukcesu wiedzie przez tzw. obsługę posprzedażną. Serwis to jego hobby - zdaje sobie bowiem sprawę, że nowe i piękne samochody mogą sprzedawać prawie wszyscy, mieć natomiast klientów zadowolonych z usług serwisowych - tylko nieliczni.

Dlatego w serwisie Auto Fus pracują fachowcy o wybitnych umiejętnościach, których wiedza jest stale udoskonalana, a wyposażeniem technicznym firma równa do największych dilerstw BMW W Europie. Auto Fus prowadzi również własny komis samochodów używanych, na które udziela gwarancji.

Oferta ciesząca się szczególnym zainteresowaniem wśród klientów i sympatyków firmy to tzw. Premium Selection - oferowanie samochodów pozyskiwanych z BMW AG, aut używanych krótko i nie intensywnie przez kierownictwo koncernu BMW w Monachium.

Obecnie firma Tadeusza Fusa jest jedyną w Polsce posiadającą certyfikat koncernu do prowadzenia tej działalności. Samochody prawie nowe są bogato wyposażone, mają przebiegi około 1,5-10 tys. km, wiek aut to średnio ok. 6 miesięcy i obowiązuje na nie gwarancja fabryczna. Oferta na te samochody jest bardzo atrakcyjna, są one tańsze średnio o 25 proc. od podobnego, nowego auta z salonu. Auto Fus działa jako spółka jawna, i jest firmą rodzinną. Tadeusz Fus prowadzi ją razem z dwoma synami i córką. Mając w ten sposób zapewnioną kontynuację swojej znaczącej pozycji na rynku motoryzacyjnym, rozwija firmę i w nią inwestuje, podnosząc standard oferowanych usług do poziomu, dla wielu nieosiągalnego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty