Auta hybrydowe. Toyota Auris liderem

(mm/ip)
Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna moc układu to 136 KM / Fot. Toyota
Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna moc układu to 136 KM / Fot. Toyota
Udostępnij:
Samochody z napędem hybrydowym już dawno przestały być w Polsce egzotyczną ciekawostką. Jednostki spalinowo-elektryczne stały się bardzo konkurencyjne dla tradycyjnych rozwiązań. Liderem rynku hybryd w naszym kraju od lat pozostaje jego pionier – Toyota, ze swoim kompaktowym modelem Auris.
Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna
Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna moc układu to 136 KM / Fot. Toyota

Rok 2015 przyniósł kolejny rekord sprzedaży hybryd Toyoty. Polacy kupili łącznie 3 819 tych samochodów, czyli o 1 299 (51,5 proc.) więcej niż rok wcześniej. Po raz kolejny bestsellerem okazał się hybrydowy Auris, najpopularniejszy samochód hybrydowy zarówno w Polsce, jak i w Europie. Wynik 2 689 sprzedanych egzemplarzy oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku aż o 54 proc. Hybrydowego Yarisa wybrało 1 113 klientów, czyli o 53 proc więcej, niż rok wcześniej.

Zainteresowanie hybrydami wzrosło także wśród klientów flotowych. Bardzo chętnie kupują je firmy taksówkarskie. Hybrydowe Aurisy jeżdżą już po ulicach Warszawy, Trójmiasta, Wrocławia i Łodzi. Często na ten model decydują się również wypożyczalnie.

Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna moc układu to 136 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 10,9 s. i rozwija prędkość 180 km/h. Średnia emisja CO2 to 79 g/km, a pojazd prawie nie emituje cząstek stałych i tlenków azotu. Najważniejsze, że tym samochodem można się poruszać, w ogóle nie produkując spalin.

Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna
Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna moc układu to 136 KM / Fot. Toyota

Jeśli baterie hybrydowego Aurisa są naładowane, może poruszać się z prędkością do 50 km/h, wykorzystując wyłącznie napęd elektryczny. Również w normalnym trybie pracy silnik spalinowy jest wyręczany przez elektryczny, gdy poruszamy się ze stałą prędkością, jadąc nie więcej niż 70 km/h, a także przy ruszaniu, co szczególnie przydaje się w korkach. To sprawia, że użytkowanie hybrydowego auta w mieście jest tańsze niż tradycyjnej wersji spalinowej. Podczas jazdy w gęstym ruchu auto ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwo niż wersja z silnikiem Diesla. Średnie spalanie – według katalogowych danych producenta – to zaledwie 3,9 l/100 km

W wielu miastach w Polsce jeżdżenie hybrydą to także darmowe parkowanie. Nie zapłacimy za nie w Gdańsku, Katowicach, Toruniu, Grudziądzu i Tychach. Kraków gwarantuje przejazd buspasami i wjazd do strefy ograniczonego ruchu oraz o połowę tańsze parkowanie. W Szczecinie jest to zryczałtowana, symboliczna opłata: 10 zł za rok, podczas gdy inni muszą płacić 1500 zł. W centrum Tarnowa na parkowaniu hybrydy zaoszczędzimy 1380 zł rocznie, a w Zielonej Górze za cały rok parkowania hybrydą lub samochodem elektrycznym zapłacimy 20 zł.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie