Reiner Mangold, kierownik ds. rozwoju zrównoważonych produktów w Audi AG mówi: „Razem z naszymi partnerami z Global
Bioenergies stawiamy kolejny krok w kierunku mobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. W tym przypadku wspieramy innowacyjną technikę, umożliwiającą produkcję odnawialnego paliwa, na dodatek nie konkurującą z produkcją żywności oraz nie wymagającą dużych powierzchni uprawnych.“
E-benzyna to część większej strategii Audi e-fuels. Już teraz, Audi wspólnie z firmą Joule, w miejscowości Hobbs w Nowym Meksyku, wykorzystuje instalacje badawcze służące do produkcji e-etanolu i e-oleju napędowego. Od kilku miesięcy
w niemieckim miasteczku Wertle funkcjonuje także wytwórnia e-gazu, podłączona do ogólnodostępnej sieci gazowej. Produkowany tam syntetycznie gaz, używany jest do magazynowania w tej samej instalacji nadwyżek energii elektrycznej.
Dzięki swym innowacyjnym silnikom, samochody marki Audi charakteryzują się niskim zużyciem paliwa również w przypadku konwencjonalnych napędów. Obecnie producent oferuje 146 wariantów jednostek napędowych, które zależnie od rodzaju silnika i przekładni, emitują 140 lub mniej gramów dwutlenku węgla na kilometr. Sześćdziesiąt dwa warianty emitują 120 lub mniej gramów CO₂ na kilometr, a jedenaście wariantów emituje tylko 100 lub mniej gramów tego szkodliwego gazu na kilometr.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?