Auto miało swój rynkowy debiut na przełomie 2010 i 2011 roku. Był to pierwszy w Europie samochód wyposażony zarówno w jednostkę wysokoprężną, jak i elektryczną. Łączna moc całego układu wynosi 200 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Dzięki przeprogramowanemu komputerowi sterującemu pracą silnika, a także udoskonaleniu systemu odzyskiwania energii z hamowania, 3008 potrzebuje teraz średnio o 0,3 l ON mniej, niż dotychczas. Przejechanie 100 km wiąże się z wydatkiem o równowartości 3,5 litra paliwa. Zmniejszyła się również emisja CO2. Wynosi ona teraz 91 g/km (wcześniej 99).
Auto trafi do salonów sprzedaży jeszcze w tym roku.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?