Koncept, budowany we współpracy firm Peugeot Sport i Total, będzie odznaczał się doskonałymi osiągami: przy średnim spalaniu
na poziomie 2,09 litra, samochód przyspieszy od 0 do 100 km/h w około 8 sekund, wydzielając przy tym poniżej 50 gramów CO2 na kilometr. Decydujący wpływ na osiągi będzie miało obniżenie masy własnej. Przewiduje się, że pojazd będzie o 200 kg lżejszy od produkcyjnego modelu 208 1,0 VTi, który waży zaledwie 975 kg.
Peugeot 208 HYbrid FE otrzyma również mocny hybrydowy układ napędowy, składający się
z 3-cylindrowego silnika spalinowego wraz z przekładnią EGC o pięciu biegach, motoru elektrycznego oraz akumulatora litowo-jonowego. Silnik elektryczny o mocy 30 kW pozwoli na przejechanie w trybie ekologicznym zero-emissions do 19 kilometrów. Kierowca będzie mógł też wybrać tryb hybryd lub sport.
Ponadto, hybrydowy Peugeot 208 zostanie wyposażony w 19-calowe obręcze aluminiowe obute w wąskie opony. Auto ma być bardziej opływowe (niższy współczynnik oporu powietrza Cx) niż model seryjny. Producent zastosował również tylny dyfuzor usprawniający przepływ powietrza, a także zainstalował mały, 20-litrowy zbiornik paliwa.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?