Yamanouchi nie chciał zdradzić, czy kolejne sportowe auto Mazdy będzie dysponowało silnikiem rotacyjnym. Zaznaczył jednak, że ta technologia jest ważna dla japońskiego producenta. - "Produkcja modelu RX-8 zakończy się w 2012 roku. W obecnej chwili nie jestem w stanie powiedzieć, co będzie potem. Mogę jednak zapewnić, że będziemy kontynuowali prace nad jednostką rotacyjną, ponieważ jest to jeden z naszych symboli" - powiedział prezydent Mazdy.
**CZYTAJ TAKŻE
Mazda MX-5 SportMazda 3 MPS jak torpeda**
Wielu gości stoiska Mazdy na targach w Tokio było zaskoczonych, gdy Yamanouchi wypowiedział się na temat przyszłości legendarnego roadstera MX-5. - "Nie mogę w tej chwili jednoznacznie stwierdzić, że modele RX i MX pozostaną w produkcji jako dwa odmienne auta".
Przyszłością silnika rotacyjnego może być układ hybrydowy. Prototypy korzystające z takiego rozwiązania już teraz testowane są w Japonii. Co ciekawe, w przeciwieństwie do większości stosowanych obecnie układów, Mazda nie stworzyła systemu spalinowo-elektrycznego, lecz spalinowo-wodorowy. Jest to hybryda szeregowa, w której jednostka benzynowa nie służy do napędu kół.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?