Pierwsze 2107 zjechały z taśm montażowych na początku 1982 roku. Jednak konstrukcja tego samochodu już wtedy nie należała do najnowocześniejszych. Wszystko to z powodu pierwowzoru, jakim był Fiat 124, który pojawił się w ofercie włoskiego producenta w 1966 roku.
Mimo to, model 2107 zdobył uznanie w wielu państwach rozwijających się, w tym także w Polsce. Oferował on bowiem stosunkowo dużo komfortu przy niewielkich kosztach utrzymania. Choć w naszym kraju trudno spotkać już Ładę 2107, w Rosji wciąż pozostawała ona jednym z najlepiej sprzedających się aut. Tylko w 2010 roku model ten nabyło ponad 63 tysiące klientów. Rosyjski koncern zdecydował się jednak na zakończenie jego produkcji po 29 latach.
W tym czasie sprzedano łącznie ponad 16 milionów egzemplarzy tego pojazdu, co stawia go w ścisłej światowej czołówce. Lepszym wynikiem może się pochwalić jedynie Volkswagen Garbus, którego produkcja w Meksyku także zakończyła się kilka lat temu. Co zatem spowodowało taką, a nie inną decyzję Rosjan?
Powodem jest chęć wprowadzenia do sprzedaży modelu o nazwie Granta, który miałby zastąpić 2107 w roli "auta dla ludu". Wątpliwe jest jednak, aby nowa Łada osiągnęła podobne wyniki sprzedaży. Ustępujący model kosztował na rosyjskim rynku równowartość 11 tys. zł, podczas gdy Granta wyceniana będzie na ponad 20 tysięcy zł.
Źródło: onet.pl
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?