2 tys. zł mandatu i 15 punktów karnych. Nie popełniaj tego błędu

OPRAC.:
Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Jeśli auto utknie pomiędzy rogatkami, wyjściem z takiej sytuacji jest wyłamanie rogatki kolejowej.  Wystarczy niewielki nacisk, aby bezpiecznie wyłamać zaporę.
Jeśli auto utknie pomiędzy rogatkami, wyjściem z takiej sytuacji jest wyłamanie rogatki kolejowej. Wystarczy niewielki nacisk, aby bezpiecznie wyłamać zaporę. Policja.pl
2 tys. zł mandatu i 15 punktów karnych otrzymał kierowca Volkswagena, który utknął na przejeździe kolejowo-drogowym w Rzezawie (Małopolskie), pomiędzy zamykającymi się szlabanami. Policja apeluje, aby nie wjeżdżać na tory, gdy zaczynają działać rogatki.

Jak poinformował w czwartek rzecznik komendy powiatowej policji w Bochni sierż. szt. Daniel Bułatowic, do niebezpiecznego zdarzenia doszło we wtorek po południu na przejeździe kolejowo-drogowym w Rzezawie. 20-letni mieszkaniec Bochni jadąc osobowym Volkswagenem wraz z pasażerką, wjechał na przejazd w momencie, w którym rozpoczęło się zamykanie rogatek kolejowych, a następnie utknął na nim pomiędzy zamkniętymi już szlabanami. Aby wydostać się z torowiska musiał wyłamać jedną z zapór.

"Mieszkańcowi Bochni udało się opuścić torowisko, zanim nadjechał pociąg" - relacjonował rzecznik.

Wezwani na miejsce incydentu policjanci ukarali kierowcę mandatem w wysokości 2 tys. zł oraz 15 punktami karnymi.

"Kara za pośpiech i złamanie przepisów mogła być dla mężczyzny lub jego pasażerki jednak zdecydowanie wyższa – pamiętajmy, że w zderzeniu samochodu osobowego z pociągiem auto nie ma żadnych szans" - podkreślił policjant.

Jak podkreślił, na przejazdach kolejowo-drogowych należy szczególnie zadbać o swoje bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Prawidłowe zachowanie kierującego pojazdem przed i na przejeździe kolejowym reguluje ustawa prawo o ruchu drogowym. Zgodnie z nią od osoby przekraczającej przejazd wymagana jest szczególna ostrożność.

Kierującemu pojazdem zabrania się: objeżdżania opuszczonych zapór oraz wjeżdżanie na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone; wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy; wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim; omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

W razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym kierujący jest obowiązany niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.

Jeśli auto utknie pomiędzy rogatkami, wyjściem z takiej sytuacji jest wyłamanie rogatki kolejowej. Wystarczy niewielki nacisk, aby bezpiecznie wyłamać zaporę.

Prawidłowe zachowanie kierującego pojazdem przed i na przejeździe kolejowym reguluje ustawa prawo o ruchu drogowym. Zgodnie z jej treścią od osoby przekraczającej przejazd wymaga się szczególnej ostrożności. Kierującemu pojazdem zabrania się:

  • objeżdżania opuszczonych zapór oraz wjeżdżanie na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone,
  • wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy,
  • wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim,
  • omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

Źródło:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty