10 najbardziej irytujących zachowań kierowców

Motofakty.pl
6. Nieużywanie kierunkowskazówDrążek do włączania kierunkowskazów po to umieszczono przy kierownicy, żeby można było go łatwo użyć jednym ruchem palca. Niestety dla wielu kierowców jest to zbyt duży i niepotrzebny wysiłek. Po co włączać kierunkowskaz przy zmianie pasa, przecież to zajmuje dwie sekundy? Albo po co włączać go przy skręcaniu? Niestety jest to bardzo uciążliwe dla pozostałych uczestników ruchu, o czym ci kierowcy zdają się zapominać.Fot. Michał Gaciarz
6. Nieużywanie kierunkowskazówDrążek do włączania kierunkowskazów po to umieszczono przy kierownicy, żeby można było go łatwo użyć jednym ruchem palca. Niestety dla wielu kierowców jest to zbyt duży i niepotrzebny wysiłek. Po co włączać kierunkowskaz przy zmianie pasa, przecież to zajmuje dwie sekundy? Albo po co włączać go przy skręcaniu? Niestety jest to bardzo uciążliwe dla pozostałych uczestników ruchu, o czym ci kierowcy zdają się zapominać.Fot. Michał Gaciarz
Udostępnij:
Wymuszanie pierwszeństwa? Trąbienie na wszystko i wszystkich? Zmienianie pasów bez kierunkowskazów? Na pewno każdy kierowca mógłby wymienić masę przykładów zachowań, które wywołują u niego białą gorączkę. Wiadomo, że nikt nie jeździ idealnie i bezbłędnie. Ale są zachowania, które powodują, że jazda samochodem staje się udręką.

Skąd bierze się frustracja za kierownicą? – Jest emocją, która występuje u osób napotykających przeszkodę w osiągnięciu zamierzonego celu i wywołuje różne zachowania jak złość, gniew, które prowadzą do agresji. Jednym z czynników może być źle oszacowany czas wyjazdu np. do pracy, na pociąg czy na spotkanie. Innymi powodami bywają „nagła zmiana organizacji ruchu”, „przebudowa drogi” bez wcześniejszych informacji dla kierowcy czy brak przemyślanej kompatybilnej infrastruktury świetlnej na skrzyżowaniach, np. w miejscu o natężonym ruchu bardzo krótkie światła – wyjaśnia psycholog transportu Sylwia Milewska.

Wskazuje, że nie można też wykluczyć czynników takich jak warunki atmosferyczne. Badania dowodzą bowiem, że wysokie temperatury wywołują rozdrażnienie, gniew i agresywne zachowanie. A to nie koniec. Determinantami mogą być nastrój kierowcy (np. przy obniżonym samopoczuciu „błaha” sytuacja na drodze ma szansę sfrustrować go i spowodować zachowania agresywne) oraz cechy osobowości (ekstrawertykom przypisuję się większą agresywność niż introwertykom) drodze. – Czynników jest wiele i nie można jednoznacznie ujednolicić sytuacji wpływających na stan frustracji i zachowań agresywnych – mówi Sylwia Milewska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie