Zobacz, jak działa diesel Tri-turbo od BMW [FILM]

(pp) źródło: autoevolution.com
Fot. BMW
Fot. BMW
Najnowsza jednostka wysokoprężna sygnowana logo BMW M Performance wywołała niemałe poruszenie w świecie producentów silników. Jest to bowiem pierwszy na świecie rzędowy motor wysokoprężny z potrójnym turbodoładowaniem.
Fot. BMW
Fot. BMW

Niemiecki producent postanowił podzielić się z nami szczegółami technicznymi tego silnika, przedstawiając zasadę jego działania. Podczas jazdy z niską prędkością obrotową, aktywna jest tylko jedna, mała turbosprężarka. W miarę wciskania pedału gazu, pracować zaczyna druga, większa. Z kolei po przekroczeniu 2,5 tys. obr./min., dołącza do nich trzecia sprężarka, która podobnie jak pierwsza, jest niewielkich rozmiarów.

Dzięki takiej konfiguracji, jednostka ta generuje moc 380 KM i aż 740 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zamontowana w nadwoziu sedana serii 5, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Sportowe osiągi nie idą w tym przypadku z dużym apetytem na olej napędowy. Producent podaje, że średnie zużycie paliwa w tym aucie nie przekracza 6,3 l/100 km.

Sposób, w jaki aktywowane są sprężarki możemy obejrzeć na poniższym filmie:

type="application/x-shockwave-flash"
allowscriptaccess="always"
allowfullscreen="true"
width="480"
height="295">
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty