W minionym miesiącu używane auta mające 4 - 10 lat stanowiły 50,3 proc. wszystkich, jakie trafiły do naszego kraju. Udział samochodów w wieku powyżej 10 lat zwiększył się z 34 do 41,4 proc., a młodszych niż 4-letnie spadł z ponad 13 do 8,3 proc.
- Ciągła popularność w imporcie prywatnym pojazdów, które mają za sobą długi okres eksploatacji wynika z faktu, iż nadal jesteśmy rynkiem, na którym decyduje cena, a auta stare, pochodzące z zachodniej Europy są przeważnie tańsze i mniej zużyte niż w Polsce. Samochody względnie młode na Zachodzie mają niejednokrotnie ceny wyższe niż u nas w kraju - komentuje Eliza Kamińska z firmy EurotaxGlass's Polska.
W porównaniu z grudniem ilość aut z drugiej ręki sprowadzonych do Polski spadła, i to znacznie - z 85 596 do 68 504 sztuk. Od chwili wstąpienia Polski do UE, styczeń jest miesiącem, w którym poziom importu jest tradycyjnie najmniejszy w skali całego roku. W styczniu 2005 r. sprowadzono z Unii 55 738 samochodów, w styczniu 2006 - 39 016, a w tym samym miesiącu 2007 roku 69 271 aut. Słaby wynik na początku roku nie musi więc oznaczać spadków w kolejnych miesiącach.
- Na razie nie sposób wywnioskować jakie tendencje będą dominowały w imporcie prywatnym samochodów używanych w 2008 roku. Miejmy nadzieję, iż spadek zainteresowania najmłodszymi samochodami jest przejściowy i nie stanie się tegorocznym trendem - mówi Eliza Kamińska.
Najpopularniejsze marki samochodów używanych
L.p. | Marka | Ilość |
1. | Volkswagen | 14 383 |
2. | Opel | 9 469 |
3. | Ford | 6 372 |
4. | Audi | 5 426 |
5. | Renault | 5 223 |
6. | Mercedes | 2 758 |
7. | BMW | 2 749 |
8. | Seat | 2 105 |
9. | Peugeot | 1 942 |
10 | Fiat | 1 748 |
Źródło: EurotaxGlass's Polska
Lot nad trasą pierwszego odcinka metra w Krakowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?