Volkswagen Polo GTI. Kolejna odsłona sportowej legendy
Volkswagen Polo GTI - test
Najnowsze Polo GTI jest nieco większe niż Golf II GTI 1.8 16V. Ma o 7,5 cm większy rozstaw osi i jest około 260 kg cięższe. Najbardziej zyskuje na większej o 7 cm szerokości. Jest sporym, wygodnym, praktycznym samochodem z dzielonym niesymetrycznie i opuszczanym oparciem tylnej kanapy. Duży silnik przy spokojnej jeździe może zejść ze spalaniem poniżej 6 l/100 km, w czym pomoże tryb eko oraz seryjny start & stop. Mimo to Polo GTI „zagina czasoprzestrzeń”. Można jechać na pozór niespiesznie, a jednak bardzo sprawnie. Przede wszystkim jednak nasyci tych, którzy szukają czystej przyjemności z jazdy. Polo GTI jest również szybsze o 37 km/h niż Golf II GTI 1,8 16V, a do „setki” rozpędza się w czasie krótszym o 2,4 s.
fot. Michał Kij