W jednym z wywiadów, Yoshiaki Kinoshita, szef TMG zdradził, że mająca swoją siedzibę w Kolonii firma stanie się dla Toyoty tym, czym AMG dla Mercedesa. Jej logo będą sygnowane najszybsze pojazdy w ofercie japońskiego producenta. - "Po tym, jak wycofaliśmy się z Formuły 1 po sezonie 2009, zdecydowaliśmy się przekształcić TMG w firmę wzorowaną na AMG. Nie wiem, w jakim stopniu uda nam się osiągnąć ten cel, jednak wszystko wskazuje na to, że nam się uda" - powiedział Kinoshita.
Obecnie, TMG pracuje nad powrotem Toyoty do rajdowych mistrzostw świata z modelem Yaris, który będzie napędzany przez 1.6-litrowy silnik z turbodoładowaniem. Model ten będzie także dostępny w tańszej specyfikacji R1A, którego cena ma oscylować pomiędzy 20, a 25 tys. euro. Ponadto, TMG uczestniczyło także w przygotowaniu Toyoty TS 030 Hybrid do startu w tegorocznym wyścigu 24h Le Mans.
Co jednak z autami przeznaczonymi do jazdy po drogach publicznych? Kinoshita przyznał, że ostatnim z projektów realizowanych przez TMG jest Lexus LS460 z 4.6-litrowym silnikiem V8 o mocy 650 KM. - "Każda z części tego auta została całkowicie przeprojektowana. Zaczynaliśmy od surowego nadwozia, by następnie zbudować pojazd od podstaw" - powiedział Pascal Vasselon, szef inżynierów TMG.
Większe zaangażowanie Toyota Motorsport GmbH w rozwój drogowych modeli japońskiego koncernu jest związane z zapowiedziami Akio Toyody z 2010 roku. Wówczas, szef Toyoty obiecał, że każdy kolejny model tej marki będzie bardziej ekscytujący od wytwarzanych dotychczas.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?