Downsizing, czyli zastępowanie większego układu napędowego mniejszym o tych samych parametrach, uzasadniany jest głównie troską o środowisko naturalne. Mniejsza pojemność silnika oznacza nie tylko mniejsze zużycie paliwa, lecz również niższą emisję szkodliwych substancji do atmosfery.
Hyundai postanowił poddać się temu trendowi i skonstruował własną jednostkę, której pojemność wynosi dokładnie 1248 centymetrów sześciennych. Silnik ten został wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, a także turbosprężarkę, zaś głowica posiada cztery zawory na cylinder.
Koreańczycy nie podali dokładnych parametrów tego silnika. Wiadomo jedynie, że emituje on mniej, niż 110 g CO2/km. Jednostka Hyundaia cały czas znajduje się w fazie testów, zaś jej rynkowy debiut nastąpi w 2013 roku. Będzie ona montowana w modelach i20 i i30. Najprawdopodobniej będzie z niej korzystała również Kia.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?