Suzuki Wagon R II (2000 - 2007) - opinia użytkownika LoQ
2023-09-01, LoQ
Marka: | Suzuki |
---|---|
Model: | Wagon R |
Generacja: | II (2000 - 2007) |
Rok produkcji: | — |
Przebieg: | 200 tys. km |
Nadwozie: | — |
Silnik: | — |
Podsumowanie:
Auto budżetowe bez fajerwerków. Wyprodukowane we współpracy z oplem i raczej jakościowo bliżej mu oplowi niż niezniszczalnym suzuki z lat 90tych. Idea konstruktora była zapewne niezła. Auto sprzedawane w Japonii jest jak z innej bajki. Tu w Europie jest po prostu tyko tanim wozidelkiem i tyle. Dodatkowo auto jest bardzo awaryjne i nadaje się tylko do ruchu w mieście-pomysł stworzenia wagonika jest niezły ale jego rozmiary konkretnie wysokość jest zbyt duża i auto nie jest aerodynamiczne-na autostradzie jazda nim to straszna męka. Jakość użytych materiałów we wnętrzu jest bardzo niska. Zastosowane w nim rozwiązania np. do regulacji pochylenia oparcia czy tez składania tylnych siedzeń są tanie i nieergonomiczne, nie umożliwiają wykorzystania w pełni rozmiarów wnętrza nadwozia. Korzystanie z nich jest kłopotliwe i są one zawodne. Miałem 2 takie auta, które kupiłem zachęcony ich konstrukcją oraz potencjalnie niskimi kosztami użytkowania jednak ciągłe awarie samochodu spowodowały że pomimo niskich kosztów jazdy-przerobiłem go dodatkowo na gaz-mimo wszystko zdecydowałem się go sprzedać.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Bardzo dobry silnik 1.3, jednak zawodny jego osprzęt-alternator, niskiej jakości kable zapłonowe. Silnik bardzo udanej konstrukcji G13BB posiada niestety słabe uszczelniacze zaworowe co powoduje w konsekwencji zużyciem oleju a następnie uszkodzeniem katalizatora. Bardzo słaba bacząca skrzynia biegów-remont skrzyni.
-
Zawieszenie:
Proste zależne zawieszenie na wspólnej belce. Z przodu McPherson. Trwała konstrukcja. Dobrze zachowuje się w prawie każdych warunkach.
-
Wnętrze:
Jakość materiałów bardzo niska. Kiepska ergonomia pokręteł i przełączników oraz ich zawodność.
-
Komfort jazdy:
Słabe trzymanie siedzeń. Dość głośno w środku. Plusem jest łatwość wsiadania do auta dla osób starszych mających problemy z kręgosłupem.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- Dobre zabezpieecznie przed korozja, prosta konstrukcja, łatwe wsiadanie do auta, niska cena zakupu.
- Bardzo wysoka awaryjność, większe i mniejsze usterki, bardzo niska jakość wykonania.