Suzuki SX4 S-Cross (2013 - obecnie). Poznaj jego wady i zalety

Paweł Piątek
Fot. Suzuki
Fot. Suzuki
Suzuki SX4 S-Cross to dość specyficzna propozycja dla tych, którzy szukają przede wszystkim solidności i prostoty. Auto nie jest zbyt atrakcyjne wizualnie, a we wnętrzu można znaleźć rozwiązania i projekt, który cofa użytkownika o kilka lat wstecz. Ale jeśli dla kogoś design i nowości nie ma większego znaczenia, propozycja Suzuki jest gwarancją bezproblemowej eksploatacji.

Wszystkie konstrukcje w Suzuki SX4 S-Cross są dość udane i nie pojawiają się konkretne, uporczywe usterki. W silniku wolnossącym 1.6 VVT, w przypadku korzystania z instalacji LPG, należy pamiętać o mechanicznej regulacji luzów zaworowych oraz kontroli stanu głowicy, która nie jest specjalnie odporna i czasami słabo znosi zasilanie alternatywnym paliwem. We wszystkich jednostkach (oprócz turbodoładowanej jednostki wysokoprężnej) pracuje łańcuch rozrządu, a więc wymiana jest o wiele rzadsza, choć gdy jest konieczna, może okazać się bardziej kosztowna. Wystarczy regularnie sprawdzać stan rozrządu i nieco częściej wymieniać olej, aby nie zaszkodzić turbosprężarce.

Nieco więcej problemów generuje elektryka i elektronika. Dość powszechną usterką jest problem z elektrycznym wspomaganiem kierownicy, który nadmiernie usztywnia układ w pozycji na wprost. Zdarzają się także usterki czujników parkowania oraz czujników zapięcia pasów bezpieczeństwa. Słabej jakości są także łączniki stabilizatora, które potrafią postukiwać już po kilkunastu tysiącach kilometrów. W mocno eksploatowanych egzemplarzach pojawiają się już piski i hałasy dobiegające z kokpitu, a w modelach z manualną skrzynią biegów po jakimś czasie mogą pojawić się problemy z biegiem wstecznym.

Suzuki SX4 S-Cross nie jest specjalnie popularnym autem, dlatego też na rynku wtórnym wybór nie jest specjalnie obszerny. Na jednym z popularnych portali z ogłoszeniami znalazłem około 200 ogłoszeń. Ceny? Za model z 2016 roku (tuż po liftingu) z silnikiem 1.0 Boosterjet o mocy 110 KM z przebiegiem nieco ponad 60 000 kilometrów trzeba zapłacić nawet 60 000 złotych. Egzemplarz z początkowych lat produkcji produkcji z silnikiem Diesla i przebiegiem około 120 000 kilometrów to koszt około 40 000 złotych. Nawet za dobrze wyposażone modele z lat 2013-2014 roku trzeba zapłacić około 50 000 złotych.

Używany Suzuki SX4 S-Cross zalety:

  • solidne i bezawaryjne silniki;
  • opcja z automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła;
  • przyzwoita przestrzeń we wnętrzu;
  • niska utrata na wartości…

Używany Suzuki SX4 S-Cross wady:

  • …co jest również wadą – wysokie ceny zakupu;
  • przeciętna stylistyka i przestarzałe wnętrze;
  • słaba jakość wykończenia i materiały.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty