Przypomnijmy, że w czerwcu 2013 roku resort transportu pod wodzą Sławomira Nowaka ogłosił plan wydatków na nowe
inwestycje drogowe. Według przedstawionego wówczas harmonogramu, do końca 2017 roku miało powstać 717 km nowych dróg ekspresowych. Wówczas, łączny koszt realizacji tego projektu wyceniono na 35,7 mld zł, z czego ponad 5 mld miało zostać wydanych w 2014 roku.
Po objęciu stanowiska szefa resortu infrastruktury i rozwoju przez Elżbietę Bieńkowską, już dwukrotnie zmieniano harmonogram prac. Wraz z nim, zmieniła się również lista odcinków dróg, które mają powstać. Zamiast 717 km nowych tras, do 2020 roku będzie ich 1,2 tys. w tym również kolejny odcinek autostrady A1, którego budowa rozpocznie się jeszcze w 2014 roku.
Co ciekawe, zwiększone inwestycje drogowe nie idą w parze ze zwiększonymi wydatkami w najbliższych latach. Zamiast planowanych 5 mld zł, rząd przeznaczy na ten cel w 2014 roku tylko 2,6 mld. Z kolei rok później rząd przeznaczy na rozbudowę sieci dróg 9,6 mld zamiast 11,8 mld deklarowanych jeszcze kilka miesięcy temu. Stało się tak nawet pomimo faktu, iż w harmonogramie prac początkowo nie uwzględniano budowy kolejnego fragmentu autostrady A1.
Najszybciej prace ruszą przy budowie obwodnicy Rzeszowia, czyli trasie S19. Postępowanie przetargowe w tej sprawie zostało już zakończone.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?