Najwięcej aut zjechało z linii montażowych Fiat Auto Poland w Tychach - 293 657 sztuk, co oznacza wzrost o 25,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Tym samym Fiat umocnił się na pozycji lidera, zwiększając swój udział w rynku z 48,5 do 72,2 proc. Najczęściej bramy tyskiej fabryki opuszczają Fiaty Panda (152,5 tys. egzemplarzy, wzrost o 24,8 proc.), rzadziej - Fiat 500 (87,8 tys. sztuk, -11,9 proc.), Ford Ka (49,5 tys. aut), wciąż wytwarzany jest też Fiat Seicento (3,8 tys. sztuk).
Drugie miejsce pod względem wielkości produkcji zajmuje Opel. W Gliwicach powstało od początku roku do końca czerwca 48,8 tys. samochodów osobowych, o 56,8 proc. mniej niż przed rokiem. Taki wynik zapewnia Oplowi 12-procentowy udział w polskim rynku (przed rokiem 23,5 proc.). Najważniejszym modelem w ofercie pozostaje Opel Zafira (37,3 tys. sztuk).
Niewiele mniej samochodów niż Opel wyprodukował w Polsce Volkswagen. Wynik po pierwszym półroczu wynosi 43,1 tys. aut i jest o 4,2 proc. mniejszy niż 2008 r. VW zwiększył nieco swój udział w rynku (z 9,4 do 10,6 proc.). Ponad 95 proc. produkcji stanowi model Caddy (41 tys. sztuk).
Najbardziej dotkliwy spadek tegorocznej produkcji wykazuje FSO. Żerańską fabrykę opuściło niespełna 21 tys. aut, aż o 76,7 proc. mniej niż przed rokiem, a jedynym modelem, jaki powstaje obecnie w FSO, jest Chevrolet Aveo.
Łącznie od początku roku na rynki zagraniczne trafiło ponad 396,6 tys. aut osobowych wyprodukowanych w Polsce (97,6 proc. udziału), w kraju pozostało 9,9 tys. sztuk, co stanowi zaledwie 2,4 proc. rodzimej produkcji.
Źródło: Samar
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?