Polski styl

(mp)
Rys. Ryszard Szymański
Rys. Ryszard Szymański
Do mistrzów projektowania auta takich jak Nuccio Bertone czy Giorgetto Giugiaro być może dołączą wkrótce młodzi Polacy.
Wygląd to najważniejsza z cech auta branych pod uwagę przy wyborze samochodu. Praca stylisty jest trudna i ważna, a mistrzowie tacy jak Nuccio Bertone, Giorgetto Giugiaro czy Walter de Silva, podziwiani są i szanowani w całym motoryzacyjnym świecie. Być może dołączą do nich wkrótce młodzi Polacy.
Kamil Łabanowicz (na zdjęciu) zajął trzecie miejsce w konkursie „Stilo Italiano Giovanni”. Jury wyróżniło jego projekt pod nazwą "SENSA&
Kamil Łabanowicz (na zdjęciu) zajął trzecie miejsce w konkursie „Stilo Italiano Giovanni”. Jury wyróżniło jego projekt pod nazwą "SENSA".

 

Kamil Łabanowicz zajął trzecie miejsce w konkursie "Stilo Italiano Giovanni". Jury wyróżniło projekt autorstwa Polaka pod nazwą "SENSA". W konkursie oceniano prace osób w wieku od 16 do 28 lat, które nie mają zawodowo do czynienia ze stylizacją samochodową. Uczestnicy musieli złożyć projekt przedstawiający autorską interpretację włoskiego stylu.

- Osobiście, kiedy myślę o włoskiej motoryzacji, przychodzi mi na myśl samochód sportowy. Postanowiłem zaprojektować klasyczne Coupe i nazwałem je "SENSA", co w rozwinięciu miało oznaczać:

Rys. Ryszard Szymański
Rys. Ryszard Szymański

Sporty Emotional Noticible Sexy Ambitious (Sportowy, Emocjonalny, Godny Uwagi, Seksowny, Ambitny) - mówi Kamil Łabanowicz.

 

Sukces w projektowaniu pojazdów odnieśli także Michał Latko

Rys. Michał Latko
Rys. Michał Latko

oraz Ryszard Szymański, uczestnicy "Michelin Challenge Design 2005". Zakwalifikowali się oni do wystawy końcowej konkursu, którego tematem było niemieckie wzornictwo przemysłowe i jego wpływ na projektowanie pojazdu. Z ponad 250 prac nadesłanych z 50 krajów jury wybrało te, które będą pokazane podczas styczniowego salonu motoryzacyjnego w Detroit.

 

W gronie znanych projektantów aut są już polskie nazwiska. Justyn Norek od lat pracuje w firmie stylistycznej IDEA Insitute. Jest autorem m.in. nadwozia Fiata Siena. Tadeusz Jelec pracuje w biurze stylistycznym Jaguara. 

 

 

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty