Zdaniem Aleksandra Kiereckiego, prezesa JKM, przyczyną tej sytuacji jest nie tylko mniejszy eksport autobusów do pozostałych państw, lecz również spadek popytu na rynku krajowym. Z danych opublikowanych przez Polski Związek Przemysłu Samochodowego, w 2012 roku zarejestrowano w Polsce 1279 autobusów, czyli o 18% mniej, niż w analogicznym okresie roku 2011.
Z kolei eksport autobusów z Polski spadł o 15,6%. Głównymi odbiorcami produkowanych w naszym kraju pojazdów pozostają Niemcy i Szwecja. Producenci autobusów wiążą duże nadzieje z wejściem w życie nowych, surowych norm emisji spalin Euro 6, które mogą zmusić firmy transportowe do odnowienia floty, co wiąże się z większym zapotrzebowaniem na nowe autobusy.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?