Auta mogą być sprawdzane w lodowatym chłodzie lub upale (od minus 25 do plus 55 stopni Celsjusza) przy prędkości wiatru do 300 km/h. W takich warunkach okazuje się, na ile sprawnie działają m.in. układ olejowy i wodny, silnik oraz jak zachowują się elementy wnętrza. Oprócz wysokich i niskich temperatur symulowane może być także nasłonecznienie do 1200 W na m2 oraz deszcz.
W tunelu zamontowano dwuosiowy napęd o mocy po 340 KM dla samochodów ze stałym napędem na wszystkie koła, który pozwala na testowanie w rzeczywistych warunkach również modeli quattro.
Tunel klimatyczno-aerodynamiczny, zbudowany za 20 mln euro, należy do Centrum Aerodynamiki Audi w Ingolstadt zajmującego powierzchnię ponad 10 tys. m2, obejmującego trzy tunele aerodynamiczne i zatrudniającego obecnie 40 osób.
Jego głównym zadaniem jest rozwój i optymalizacja modeli Audi. Oprócz tego Centrum oferuje doskonałe możliwości badań i ćwiczeń dla sportowców. W ubiegłym roku gościli w nim narciarze z Niemiec, Szwajcarii i Szwecji, a także australijski pływak Ian Thorpe.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?