Pęknięcia na A2 wynikiem błędu wykonawców

(pp/ip)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Jak wynika z analiz laboratoriów Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, średnio aż 9 z 10 spękań na budowanej właśnie autostradzie A2 spowodowanych jest błędami wykonawców. Do najczęstszych uchybień zalicza się źle wykonane połączenia technologiczne poszczególnych warstw nawierzchni czy niepotrzebne nacięcie piłą warstw drogi.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Co jednak spowodowało, że wykryte wady pojawiły się z tak dużym natężeniem w krótkim czasie? Według GDDKiA, niskie temperatury, jakie panowały w naszym kraju na przełomie stycznia i lutego sprawiły, że w najsłabszym elemencie konstrukcji nawierzchni, czyli nie uszczelnionej przerwie technologicznej, zainicjowane zostało spękanie, które szybko rozprzestrzeniło się po całym odcinku budowanej właśnie autostrady A2.

Zdaniem ekspertów z laboratorium, próbki pobrane z nawierzchni wskazują, że uchybień można było uniknąć w prosty sposób. - "Wystarczyło oczyścić krawędź nawierzchni po zakończonym etapie pracy, równo i odpowiednio głęboko dociąć krawędź nawierzchni, uszczelnić przerwy technologiczne, pilnować czystości na budowie i nie dopuszczać do poruszania się ciężkich pojazdów po niepełnej konstrukcji" - czytamy w oświadczeniu GDDKiA.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty