Co jednak spowodowało, że wykryte wady pojawiły się z tak dużym natężeniem w krótkim czasie? Według GDDKiA, niskie temperatury, jakie panowały w naszym kraju na przełomie stycznia i lutego sprawiły, że w najsłabszym elemencie konstrukcji nawierzchni, czyli nie uszczelnionej przerwie technologicznej, zainicjowane zostało spękanie, które szybko rozprzestrzeniło się po całym odcinku budowanej właśnie autostrady A2.
Zdaniem ekspertów z laboratorium, próbki pobrane z nawierzchni wskazują, że uchybień można było uniknąć w prosty sposób. - "Wystarczyło oczyścić krawędź nawierzchni po zakończonym etapie pracy, równo i odpowiednio głęboko dociąć krawędź nawierzchni, uszczelnić przerwy technologiczne, pilnować czystości na budowie i nie dopuszczać do poruszania się ciężkich pojazdów po niepełnej konstrukcji" - czytamy w oświadczeniu GDDKiA.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?