Ostatnie takie Tico...

Piotr Guttman
Najmniejszego Daewoo już nie będzie

W salonach Daewoo nie ma już Tico. Montaż samochodów zatrzymano na Żeraniu w maju ostatnie egzemplarze - właśnie sprzedano.

Daewoo Tico, to licencja Suzuki z lat 1988 - 1994. Produkcję w Korei zatrzymano w roku 2000. Za cenę - jednak - spartańskiego auta, oferowano niezwykle funkcjonalny, zwrotny i żwawy, 5-osobowy, 5-drzwiowy samochód na miasto. 40-konny, 3-cylindrowy, gaźnikowy silnik jest bardzo udaną konstrukcją Suzuki. Montaż - w systemie SKD, czyli bez spawania - podjęto tu w 1996 roku, ale Tico wszedł na rynek wcześniej - w 1995 roku.
Był promowany przez spółkę Ticar, która wprowadzała tutaj "wczesne" Daewoo. W latach 1996 - 2001 kupiono w Polsce ponad 142 000 Tico. Najmniejszy z Daewoo, w 1997 roku podjął u nas rynkową walkę z Fiatem Cinquecento. W 1998 roku, był najczęściej kupowanym samochodem; bo miał nie 3, a 5 drzwi... W 1998 roku oddał jednak palmę pierwszeństwa 3-drzwiowemu Seicento. Z Fiatem 126 odjechały z polskiego rynku samochody za około 10 000 złotych; a z Daewoo Tico - samochody za około 20 000 złotych, czyli za 10 średnich - dla dwu trzecich z nas nieosiągalnych! - pensji. Takie auta już nigdy tu nie wrócą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty