Niesolidne warsztaty to prawdziwa zmora polskich kierowców. I choć wydawałoby się, że kiedy powstały stacje autoryzowane, sieci szybkiej naprawy i pojawiła się prawdziwa konkurencja, powinno być lepiej, rzeczywistość pokazuje, że jest źle, a nawet bardzo źle.

Cóż więc pozostaje robić w przypadku niesolidnego wykonawcy? Otóż warsztat jak każdy wykonawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady dzieła. W jego przypadku dziełem jest naprawa samochodu.
Jeżeli okazało się, że warsztat dokonał złej naprawy, należy żądać jeszcze raz usunięcia wady w wyznaczonym terminie. Najlepszym rozwiązaniem jest wysłanie do warsztatu listu poleconego lub doręczenie takiego pisma osobiście.
Jeżeli warsztat uzna, że naprawa została dokonana prawidłowo, wtedy należy powołać biegłego rzeczoznawcę. Jeśli biegły uzna rację kierowcy, należy w warsztacie złożyć drugą pisemną reklamację wraz ze sporządzoną oceną samochodu.
Jeśli wady, które warsztat pozostawił, można uznać za istotne, kierowcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, czyli zwrotu zapłaconych pieniędzy.
Jeśli wady, które warsztat pozostawił lub spowodował są przyczyną wypadku samochodowego, kierowcy przysługuje wówczas roszczenie o odszkodowanie.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?