Firma RCV Engines LTD z Taiwanu lansuje nowy typ silnika bezzaworowego. Może on być stosowany do napędu motocykli i skuterów.

Podstawową ideą tego silnika jest obrotowa tuleja, w której porusza się tłok. Tuleja obraca się wokół własnej osi, a otwór odsłania lub kanał dolotowy lub wylotowy. Ruch tulei jest skoordynowany z ruchem tłoka. Silnik pracuje w systemie 4-suwowym. Trwają prace z silnikami o pojemności skokowej 125 i 250 ccm.

Nad wyeliminowaniem zaworów myślano już w początkach XX wieku. W 1904 r. Amerykanin Charles Y. Knight opatentował bezzaworowy silnik z dwoma cylindrycznymi suwakami. Nad pomysłem firmy RCV też pracowano przed wojną. Z silników bezzaworowych najbardziej rozpowszechnił się silnik Knighta, który był stosowany m.in. przez Mercedesa-Benza,

brytyjskiego Daimlera, Minervę.
Zaletami silników bezzaworowych są: bardzo cicha praca - nie słychać klapania zaworów oraz korzystny kształt komory spalania, a więc możliwość osiągnięcia wysokiego stopnia sprężania. Wadami były skomplikowana produkcja z niewielkimi tolerancjami wykonawczymi i kłopoty ze smarowaniem poruszających się części. Dlatego za Daimlerami ciągnął się niebieski dymek. Nie wiemy, w jaki sposób firmie z Taiwanu udało się pokonać te przeszkody.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie