Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach

Karol Biela
Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach
Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach
Udostępnij:
Peugeot w modelach 3008, 5008 oraz minivanie Partner wprowadza silnik e-HDi wykorzystujący system Stop&Start.
Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach
Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach

Po wprowadzeniu na rynek silnika 1.6 e-HDi FAP 112 KM w modelach 508 i 308, Peugeot proponuje nowy typ jednostki napędowej e-HDi, wyposażonej w najnowszej generacji system Stop&Start.

Pierwszym modelem, w którym zostanie ona wykorzystana, jest Peugeot Partner w wersji osobowej. Dzięki temu silnikowi samochód będzie odznaczał się rekordowo niskim poziomem emisji CO2.

Technologia e-HDi, która pozwala zaoszczędzić nawet do 15% na zużyciu paliwa w cyklu miejskim, jest teraz dostępna w modelu Partner Tepee wraz z nową jednostką napędową 1.6 l e-HDi FAP 92 KM.

Partner Tepee 1.6 l e-HDi FAP 92 KM BMP6: 125 g/km CO2 w cyklu mieszanym – rekordowo niski poziom emisji w segmencie minivanów.

Aby osiągnąć tak niski poziom emisji CO2, Partner Tepee e-HDi został poddany kilku specyficznym modyfikacjom w zakresie rozwiązań aerodynamicznych. W ramach tych działań zastosowano osłonę wlotu powietrza na atrapie chłodnicy, osłony pod nadwoziem oraz spojler na pokrywie bagażnika, a także wyposażono pojazd w opony o bardzo niskich oporach toczenia.

Technologia e-HDi dostępna również w modelu Partner furgon.

Partner w wersji e-HDi będzie dostępny w sprzedaży, w zależności od rynku, od lipca 2011 roku.

Po Peugeocie 508 oraz nowym 308 i wyżej wymienionym Partnerze, także w modelach 3008 i 5008 będzie wykorzystywana technologia e-HDi. Umożliwia ona redukcję zużycia paliwa nawet do 15% w cyklu miejskim.

System Stop&Start najnowszej generacji oferuje natomiast znacznie obniżony poziom emisji CO2 w wersjach z silnikiem 1,6 HDi FAP 112 KM.

W modelu 3008 1.6 l e-HDi FAP 112 KM Stop&Start wynosi on 122 g/km CO2 w cyklu mieszanym, natomiast w większym 5008 1.6 l e-HDi FAP 112 KM Stop&Start, BMP6: 127 g/km CO2 w cyklu mieszanym).

Silniki 1.6 l HDi FAP 112 KM, połączone z manualną skrzynią biegów, będą nadal dostępne bez systemu Stop&Start, przede wszystkim w nowej ofercie modelu 3008:

3008 1.6 l HDi 112 KM, BVM6: 130 g/km CO2 w cyklu mieszanym

Obydwa modele, 3008 i 5008, w wersji e-HDi będą dostępne w sprzedaży od lipca 2011 roku.

Fot. Peugeot

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie