Na chwilę obecną szybki transport między miejscowościami jest utrudniony, gdyż najbliższe mosty w na południe Annopolu na i na
północ w Puławach znajdują się około godziny jazdy samochodem od miejsca planowanego mostu. Sytuację ratuje doraźnie pobliska przeprawa promowa w Solcu, jednak jest ona czynna tylko od 7.00 do 18.00 i nie działa w miesiącach zimowych.
Brak mostu na Wiśle powoduje, że droga wojewódzka nr 747 (z Iłży koło Radomia do Konopnicy koło Lublina), o łącznej długości 96,587 km nie ma ciągłości. Po stronie województwa lubelskiego przebiega odcinek o długości 55,815 km, a po stronie województwa mazowieckiego o długości 40,772 km. Zaplanowana jest także modernizacja zapewniająca dojazd do mostu po obu stronach rzeki. Łącznie powstanie 14 km nowej drogi i prawie 13 km obwodnic prawobrzeżnych miejscowości.
Most w Kamieniu ma mieć ponad 1 km długości i szerokości 20 m, w tym: jezdnia dwupasmowa 7 m, pasy awaryjne po 2,5 m, lewostronny chodnik ze ścieżką rowerową 4 m i chodnik prawostronny 1,5 m. Most będzie wyposażony w obustronne oświetlenie uliczne, bariery energochłonne i balustrady ochronne oraz system odwodnienia z kanalizacją deszczową z separatorami oleju, służącymi do oczyszczania zaolejonych wód deszczowych z dróg.
W wyniku realizacji projektu dojdzie do stworzenia korytarza transportowego łączącego wschodnią granicę państwa z centrum Polski.
Całkowity koszt projektu to ponad 272 mln zł, z czego planowane jest dofinansowanie z Programu Rozwój Polski Wschodniej wynoszące 126 mln zł.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?