- Nawierzchnia na Trasie Północnej jest tragiczna. Najgorsza między zjazdem z S3 a rondem Rady Europy. Tam asfalt jest najbardziej zniszczony - mówi kierowca Roman Chłystek. - Na samym rondzie spotkamy nawet wyrwy. One też grożą wypadkiem, szczególnie, gdy auto jedzie z dużą prędkością. Dobrze, że będzie remont.
Inna słabością Trasy Północnej, a raczej dochodzącej do niej ul. Sulechowskiej, jest dojazd do Centrum Rekreacyjno-Sportowego. W czasie imprez sportowych zarówno na Sulechowskiej, jak też trasie, tworzą się duże korki.
Na razie miasto zbiera oferty firm, które są chętne podjęcia się modernizacji. A zadanie jest poważne. Droga liczy około 5,6 km, przewidziany koszt ma wynieść około 36 mln zł. Jednak o faktycznych kosztach zadecyduje procedura przetargowa.
Trasa Północna w Zielonej Górze. Nowe ronda, zjazdy i ekrany
Jak nam powiedział wiceprezydent Krzysztof Kaliszuk, modernizacja trasy ma polegać nie tylko na położeniu nowej nawierzchni między rondem Przylep a zjazdem na S3, ale też na usprawnieniu ruchu. Dlatego planuje się spore zmiany. I tak:
1. Na rondzie Stefana Batorego pojawi się prawoskręt (tuż obok marketu Intermarche), który pozwoli na zjazd z ulicy Batorego na trasę, bez konieczności wjazdu na rondo,
2. Na wysokości ADB i salonów motoryzacyjnych pojawi się nowa droga, równoległa do trasy, która ograniczy liczbę zjazdów z trasy na wspomniane salony i ADB. A wiadomo, że im mniej zjazdów i wjazdów, tym bezpieczniej.
3. Absolutną nowością będzie też budowa ronda (tuż za ADB w kierunku zjazdu na S3). Rondo to pozwoli na swobodny wjazd na osiedle Zastalowskie, a więc na ulice Rzeźniczaka i Konstruktorów. Ma ono spełnić jeszcze jedną funkcję. To na razie odległe plany, ale tuż obok ADB ma powstać w przyszłości strefa ekonomiczna. To do niej można będzie zjechać wprost z ronda.
Kosztowny przejazd Trasą Północą w Zielonej Górze (wideo)
4. Kolejną zmianą ma być budowa drogi dojazdowej z pasami włączenia i wyłączenia do Centrum Rekreacyjno-Sportowego. Droga ta biegłaby równolegle do trasy, a jej bieg rozpoczynałby się na rondzie.
5. Z Trasą Północną związane są też plany połączenia węzła S3 z osiedlem Pomorskim. Plany te miałyby być realne z chwilą podjęcia decyzji o budowie drugiej jezdni od Sulechowa do Nowego Miasteczka. Decyzja w sprawie budowy drugiej jezdni już zapadła, GDDKiA niebawem ogłosi przetarg, stąd być może już w 2016 roku chcąc się przebić z os. Pomorskiego na S3, nie będziemy musieli jechać przez miasto.
I najważniejsze, kiedy pojawią się utrudnienia?
- Jeśli nawet prace rozpoczną się w tym roku, to najpewniej ograniczą się one do pobocza. Czyli kierowcy nie powinni tego odczuć. W 2014 roku jezdnie będą kolejno modernizowane. Dlatego nie sądzę, by doszło do większych utrudnień. Zakończenie prac planujemy na jesieni 2014 roku - mówi Paweł Urbański z magistratu.
Czesław Wachnik
68 324 88 29
[email protected]
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?