Mamo ja wariat

Jerzy Iwaszkiewicz
W Polsce wszystko może się zdarzyć, więc zdarzyło się, że na odcinku drogi krajowej nr 43 Częstochowa - Poznań skuwają asfalt na poboczach. Podobno ze względów bezpieczeństwa.

W Polsce wszystko może się zdarzyć, więc zdarzyło się, że na odcinku drogi krajowej nr 43 Częstochowa - Poznań skuwają asfalt na poboczach. Droga jest zwężana i jak stwierdził publicznie Wojciech Gierasimiuk z oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach, dzieje się tak ze względów bezpieczeństwa.

 

Z badań GDDKiA wynika - stwierdził ten ciekawy fachowiec - że wyprzedzanie na trzeciego, a nawet na czwartego, co na szerokich drogach staje się powszechne, jest przyczyną wielu tragicznych wypadków. Na zwężonych drogach takie manewry nie będą już możliwe.

Mamo ja wariat

 

Wężej znaczy bezpieczniej - twierdzi ekspert Gierasimiuk. Takiej wykładni nie zna jeszcze światowa motoryzacja i to jest ciekawe. Kierowcy co prawda twierdzą, że jak jest szerzej, to zawsze istnieje możliwość ucieczki przed czołowym zderzeniem i temu służą utwardzone, asfaltowe pobocza, ale dyrekcja od autostrad nie po to jest główną dyrekcją, aby nie wiedzieć lepiej. Są co prawda koncepcje, aby dyrekcję zmienić, ale póki co jeszcze rządzi i zabiera się do skuwania asfaltowych poboczy.

 

Mamo ja wariat kup mi komisariat. Jeżeli tak myślą ludzie odpowiedzialni za budowę autostrad to jest oczywiste, dlaczego autostrad nie ma. Polski kierowca o duszy kowboja - kawalerzysty, rzeczywiście szaleje, ale to nie dowód, aby likwidować drogi. Kierowcy przekonują się zresztą co chwilę, że mało kto myśli. Na drodze z Mazur do Warszawy przed Pułtuskiem trwa np. remont, ustawiono światła, aby ruch odbywał się po jednym pasie tyle, że ustawili światła i poszli do domu, chociaż światła często nie muszą blokować drogi, bo z drugiej strony nie ma samochodów.

 

Podobnie jest na najwolniej na świecie budowanej autostradzie z Gdańska do Łodzi. Za Elblągiem wszystko stoi i nikt nie wie dlaczego. Droga z Warszawy do Gdańska trwa często siedem godzin.

 

Taka jest drogowa rzeczywistość. W tym roku - przypominamy - ma być oddane do użytku z 8 (słownie osiem) kilometrów nowych autostrad co i tak jest dobrze, bo teraz zgodnie z wykładnią Głównej Dyrekcji Budowy Dróg i Autostrad drogi, zaczynając od asfaltowych poboczy, będą likwidowane, a nie budowane. Zdaniem eksperta Gierasimiuka korzyści będą podwójne. Będzie taniej i bezpieczniej, bo jak nie będzie dróg to nie będzie wypadków.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty