Sprawa jest poważna, bo samorządy nie mają wystarczających środków na budowę i remonty lokalnych tras. Bez finansowego
wsparcia program schetynówwek finansowany z rezerwy celowej budżetu państwa padnie. Stąd pomysł sięgnięcia po środki Lasów Państwowych.
W resorcie środowiska opracowano założenia do nowelizacji ustawy, która pozbawi Lasy Państwowe części zysków, które skieruje się na budowę dróg lokalnych. Zakłada się, że 30 proc. zysku wypracowanego przez Lasy Państwowe trafi do Banku Gospodarstwa Krajowego, ten zaś rozdysponuje środki na najbardziej potrzebujące wsparcia samorrządy.
Nowelizacja ustawy ma obowiązywać z początkiem przyszłego roku. Na jakie środki mogłoby liczyć samorządy od Lasów Państwowych? Pierwsza wpłata równa średniemu zyskowi netto Lasów Państwowych z lat 2008–2012 przyniosłaby prawie 370 mln. Za te pieniądze można wybudować 500 km dróg lokalnych. Kolejne wpłaty byłoby znacznie niższe.
Szefowie Lasów Państwowych nie zgadzają się na takie rozwiązanie, wskazują, że działają na zasadach samofinansowania, a pozbawienie sporej części zysku oznaczać będzie konieczność cięcia swoich inwestycji.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?