Pięć gwiazdek Euro NCAP to zasługa m.in. efektywności klatki bezpieczeństwa - wykonanej w ponad 65% z wysokowytrzymałej stali - która zapewnia sztywność skrętną. To również efekt zastosowania ponad 70 systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.
Montowane w standardzie w nowym Jeepie Compassie systemy bezpieczeństwa aktywnego wspierające kierowcę obejmują system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd dla całego zakresu prędkości FCW+ (Forward Collision Warning-Plus) i asystenta pasa ruchu (LaneSense Departure Warning-Plus). Systemy łącząc technologię radaru i kamery, umożliwiają rozpoznanie potencjalnych przeszkód i zapobiegnięcie zderzeniu, ostrzegając kierowcę sygnałami dźwiękowymi, wizualnymi. W określonych okolicznościach, wspierają kierowcę, korzystając również z elektronicznego wspomagania kierownicy (EPS).
Ponadto, dostępne są również inne systemy bezpieczeństwa, specjalnie zaprojektowane, aby wspierać kierowcę podczas długich przejazdów autostradami. Jest to m.in. aktywny tempomat, który utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego nas samochodu i - w niektórych przypadkach - jest w stanie całkowicie zatrzymać Jeepa Compassa bez żadnej interwencji ze strony kierowcy. System monitorowania martwego pola (dostępny w pakiecie Parking) pomaga kierowcy podczas zmiany pasa ruchu i ostrzega o występowaniu pojazdów w martwym polu, dzięki podświetlanym ikonom w lusterkach bocznych oraz sygnałowi dźwiękowemu wybranemu przez kierowcę. Wyposażenie związane z bezpieczeństwem nowego Compassa obejmuje ponadto systemy pomagające podczas manewrów parkowania, w tym, m.in. detektor obiektów przecinających drogę cofania, który informuje kierowcę o wykrytych obiektach przecinających drogę podczas wyjazdu z parking, dzięki podświetlanym ikonom na lusterku bocznym oraz sygnałowi dźwiękowemu wybranemu przez kierowcę.