GDDKiA: pęknięcia na A1 były planowane

(pp)
Zdaniem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, spękania nawierzchni, jakie pojawiły się na odcinku autostrady A2 od węzła Świecko w stronę granicy z Niemcami, były planowane. Co więcej, nie wpływają one na trwałość drogi, jak również nie wymagają remontu.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Każda nawierzchnia betonowa pracuje, co w prosty sposób prowadzi do jego spękania. W większości przypadków wymusza się ich powstanie poprzez nacięcia, tworząc tzw. dylatacje. Następnie, są one uszczelniane, a materiał ten regularnie się wymienia, przedłużając trwałość całej struktury.

Jak podaje GDDKiA, w przypadku 1,1-kilometrowego odcinka A2, nie można było wywołać sztucznych dylatacji. W związku z tym, zdecydowano się na zastosowanie nawierzchnii z betonu cementowego o zbrojeniu ciągłym. W wyniku zastosowania takiej technologii, samoczynnie pojawiły się nieregularne mikrospękania nawierzchni, wynikające z naturalnych właściwości tego materiału.

Jednak zdaniem zarządcy drogi, nie będą one miały żadnego wpływu na użytkowanie tego odcinka przez samochody, jak również nie pogorszą komfortu podróżowania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty