Każda nawierzchnia betonowa pracuje, co w prosty sposób prowadzi do jego spękania. W większości przypadków wymusza się ich powstanie poprzez nacięcia, tworząc tzw. dylatacje. Następnie, są one uszczelniane, a materiał ten regularnie się wymienia, przedłużając trwałość całej struktury.
Jak podaje GDDKiA, w przypadku 1,1-kilometrowego odcinka A2, nie można było wywołać sztucznych dylatacji. W związku z tym, zdecydowano się na zastosowanie nawierzchnii z betonu cementowego o zbrojeniu ciągłym. W wyniku zastosowania takiej technologii, samoczynnie pojawiły się nieregularne mikrospękania nawierzchni, wynikające z naturalnych właściwości tego materiału.
Jednak zdaniem zarządcy drogi, nie będą one miały żadnego wpływu na użytkowanie tego odcinka przez samochody, jak również nie pogorszą komfortu podróżowania.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?