
ST to usportowiona wersja Focusa. Założono jej dodatkowe spojlery i pomalowano pomarańczowym lakierem noszącym nazwę "Electric orange". Dolna krata wlotu powietrza ma agresywny kształt odwróconego trapezu. Zamontowano dwie końcówki układu wydechowego, a 18-calowe obręcze kół wykonano z lekkich stopów. Wnętrze także ma sportowy charakter. Na szczycie tablicy przyrządów umieszczono

dodatkową konsolę, w której znajdują się trzy zegary: wskaźnik ciśnienia doładowania w turbosprężarce oraz wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju. Pokryte skórą koło kierownicy jest nieco szersze i ma wyraźnie uformowane zagłębienia na kciuki. Focus ST jest również wyposażony w sportowe przednie fotele

Recaro.
Jako źródło napędu służy 5-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 l. Turbodoładowana jednostka napędowa rozwija moc 225 KM. Współpracując z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów pozwala na osiągnięcie prędkości 240 km/h i rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy. Aby utrzymać pojazd na drodze przy dużych szybkościach zmodyfikowano seryjny układ zawieszenia usztywniając go. Zmniejszono także prześwit pojazdu. W okiełzaniu Focusa ST wspomagają kierowcę odpowiednio wzmocnione hamulce.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?