W finale tegorocznej edycji konkursu włoskiemu autku przyznano 385 punktów. Wystarczyło to do pokonania sześciu rywali. Drugie miejsce zajęła Mazda 2 (325 pkt), a trzecie Ford Mondeo (202 pkt).
Każdy z członków jury konkursu, w skład którego wchodziło 58 dziennikarzy z 22 państw, przyznawało po 25 punktów. Należało je rozdzielić pomiędzy co najmniej pięć z siedmiu finałowych aut. Jeden samochód mógł otrzymać maksymalnie 10 punktów, a na dodatek takiej liczby punktów nie można było przyznać ex aequo dwóm pojazdom.
- Fiat 500 zawraca uwagę nie tylko designem, ale i bardzo dobrym zachowaniem na drodze. Mimo przedniego napędu samochód nie jest podsterowny, czyli nie ma tendencji do wypadania z zakrętu - mówi Wojciech Sierpowski, jeden z członków jury.
- Mazda 2 to, pod względem stylizacji nadwozia, typowo japoński pojazd, który nie próbuje naśladować żadnej z europejskich konstrukcji. Poza tym w trakcie jazdy sprawia wrażenie lekkiego. Ford Mondeo wydaje się najlepszy czysto technicznie - wyjaśnia Wojciech Sierpowski.
Czarnym koniem konkursu była Kia cee’d, która ostatecznie zajęła czwartą pozycję.
- Być może przeminęła już początkowa fascynacja samochodem, który mimo niskiej ceny prezentuje wysoką jakość. Jego awans do finałowej siódemki i tak można uznać za sukces, podobnie jak pokonanie Mercedesa klasy C - stwierdza Wojciech Sierpowski.
Poddając ocenie siedmiu finalistów sędziowie brali pod uwagę brane m.in. jakość wykonania, bezpieczeństwo, koszty eksploatacji, własności jezdne samochodów oraz ich ceny.
- Różnice w ocenie poszczególnych członków jury związane są m.in. z krajem ich pochodzenia. Inaczej na pojazd patrzy mieszkaniec Niemiec czy Szwajcarii, a inaczej Polak, dla którego szczególnie ważny jest czynnik ekonomiczny.
"500" nawiązuje do auta o tej samej nazwie produkowanego w latach 1957 - 1975.
Wytwarzany jest w polskich zakładach Fiata w Tychach i dostępny na niektórych rynkach europejskich, a wkrótce jego sprzedaż rozpocznie się w Polsce. Auto ma być oferowane z silnikami benzynowymi 1,2 l/69 KM i 1,4 l/100 KM oraz turbodieslem 1,3 l/75 KM.
Więcej informacji o Fiacie 500 na naszej stronie
https://motofakty.pl/fiat-500-czyli-powrot-po-latach/ar/c4-16151381
Wyniki finału Car of the Year 2008
Model | Punkty |
Fiat 500 | 385 |
Mazda 2 | 325 |
Ford Mondeo | 202 |
Kia Cee'd | 166 |
Nissan Qashqai | 147 |
Mercedes C-Klasse | 128 |
Peugeot 308 | 97 |
Wyniki Car of the Year od 1964 do 2008 r.
1964 Rover 2000
1965 Austin 1800
1966 Renault 16
1967 Fiat 124
1968 NSU Ro 80
1969 Peugeot 504
1970 Fiat 128
1971 Citroen GS
1972 Fiat 127
1973 Audi 80
1974 Mercedes 450S
1975 Citroen CX
1976 Simca 1307-1308
1977 Rover 3500
1978 Porsche 928
1979 Simca-Chrysler Horizon
1980 Lancia Delta
1981 Ford Escort
1982 Renault 9
1983 Audi 100
1984 Fiat Uno
1985 Opel Kadett
1986 Ford Scorpio
1987 Opel Omega
1988 Peugeot 405
1989 Fiat Tipo
1990 Citroen XM
1991 Renault Clio
1992 Volkswagen Golf
1993 Nissan Micra
1994 Ford Mondeo
1995 Fiat Punto
1996 Fiat Bravo/Brava
1997 Renault Megane Scenic
1998 Alfa Romeo 156
1999 Ford Focus
2000 Toyota Yaris
2001 Alfa Romeo 147
2002 Peugeot 307
2003 Renault Megane II
2004 Fiat Panda
2005 Toyota Prius
2006 Renault Clio III
2007 Ford S-MAX
2008 Fiat 500
Źródło: Samar
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?