Kierowcy i pasażerowie samochodów rekreacyjno-terenowych oraz vanów mają większe szanse na przeżycie wypadku niż podróżujący innymi samochodami. Wynika tak z raportu brytyjskiej firmy TRL.
Według autorów raportu, mniejszy udział SUV-ów i vanów w wypadkach jest związany m.in. ze stosowaniem w tych pojazdach licznych systemów bezpieczeństwa czynnego np. układu stabilizacji
toru jazdy. To z kolei powiązane jest z cenami tych aut, zazwyczaj wyższymi niż samochodów innych segmentów.
- Duże znaczenie mają też wielkość i masa aut - komentuje wyniki raportu mgr inż. Tadeusz Diupero, kierownik laboratorium bezpieczeństwa pojazdów Przemysłowego Instytutu Motoryzacji.
- Im większa różnica mas w przypadku zderzenia samochodu małego i dużego, tym bardziej zdeformowane jest małe auto. Wynika to m.in. z konstrukcji pojazdów. Elementy chłonące energię, takie jak podłużnice i wzmocnienia boczne, znajdują się w SUV-ach i vanach wyżej niż w zwykłych osobówkach. Samochody mniejsze "wpadają" pod większe - stwierdza Tadeusz Diupero.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?