Autostradowe trolejbusy od Siemensa

(pp) źródło: autoevolution.com
Fot. Screen
Fot. Screen
Pierwsze trolejbusy pojawiły się na świecie w drugiej połowie wieku i w wielu krajach są używane do dzisiaj głównie w komunikacji miejskiej. Niewykluczone, że za sprawą firmy Siemens rozwiązanie to w przyszłości pojawi się również na autostradach i będzie używane przez ciężarówki.
Fot. Screen
Fot. Screen

Plan niemieckiej marki zakłada rozciągnięcie linii wysokiego napięcia nad autostradami, z których miałyby korzystać tiry i ciężarówki wyposażone w hybrydowe układy napędowe. Podczas jazdy po zwykłych drogach publicznych, pojazdy te korzystałyby z jednostek wysokoprężnych. Jednak po wjechaniu na autostradę, kierowca uruchamiałby pantograf łączący ciężarówkę z linią wysokiego napięcia. Silnik diesla byłby wówczas wyłączany, a droga pokonywana wyłącznie dzięki energii elektrycznej.

W ten sposób znacząco spadłoby zużycie paliwa, a także emisja szkodliwych substancji do atmosfery. Niestety, zastosowanie tego rozwiązania na szeroką skalę wiązałoby się również z dużymi wydatkami na przebudowę infrastruktury drogowej.

Działanie tego systemu widoczne jest na poniższym filmie:

--HWis8NZBI

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty