Oferty otwarto w piątek. – Taniej, na 719,5 mln zł prace wycenia konsorcjum firm Budimex i Strabag. Druga oferta jest warta 876,7 mln zł. Złożyło ją konsorcjum, którego liderem jest firma Salini Polska – mówi Joanna Rarus, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.
Zobacz też: Nowe autostrady i drogi ekspresowe w Polsce - raport z budowy i plany na najbliższe lata (MAPY)
Firmy walczą o kontrakt na wykonanie brakujących 30 procent robót, które wcześniej prowadziło konsorcjum firm Polimex-Mostostal i Doprastaw. Autostradę A4 miało oddać do użytku w czerwcu 2012 roku, ale do stycznia 2014 roku wykonało tylko 70 procent prac. Dlatego GDDKiA zerwała z nim kontrakt i ogłosiła poszukiwania nowego wykonawcy.
Zobacz pełną wersję mapy Mapy pochodzą z:
Otwarcie ofert od wykonawców to pierwszy krok w kierunku wznowienia prac na 41,2-kilometrowym odcinku. Po analizie dokumentów GDDKiA wybierze wykonawcę, ale zanim podpisze z nim umowę będzie musiała zaczekać jeszcze na wyniki kontroli przetargu w Urzędzie Zamówień Publicznych w Warszawie. Zakładając, że przegrana firma nie odwoła się od rozstrzygnięcia, zwycięzca dostanie sygnał do rozpoczęcia prac najwcześniej na przełomie lipca i sierpnia. GDDKiA zakłada, że od momentu podpisania kontraktu nowa firma skończy budowę w 14 miesięcy. - Z tego terminu wyłączyliśmy dwa trzymiesięczne okresy zimowe trwające od 15 grudnia do 15 marca – wyjaśnia Joanna Rarus.
Oznacza to, że jeśli zima będzie łagodna i nie wymusi przerwania prac, droga powstanie do końca 2015 roku. Mróz, opady śniegu i ewentualne kłopoty z gruntami przesuną termin na pierwszą połowę 2016 roku.
Bartosz Gubernat
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?