Audi podsumowuje udany rok

(ip)
Fot: Audi
Fot: Audi
Mijający rok 2012 „należał do Audi”. Wypełniony był wieloma premierami, sukcesami sportowymi, a także nowymi inwestycjami. Koniec roku zazwyczaj sprzyja podsumowaniom, przedstawiamy zatem w skrócie najważniejsze dla Audi wydarzenia tego roku.

Rok 2012 stał pod znakiem kilku premier. Najważniejsze z nich, to nowe Audi A4 we wszystkich swoich odmianach, nowe Audi A3,

Fot: Audi
Fot: Audi

Audi A1 Sportback czy Audi RS 5 Cabriolet. Na rynek wprowadzono także odnowione Audi Q5 oraz A6 allroad quattro. W trzecim kwartale Audi zaprezentowało sportowe kombi – Audi RS6 Avant oraz super samochód Audi R8.

Audi od wielu lat jest wiodącym producentem samochodów w sportach motorowych. Wystarczy wspomnieć sukcesy rajdowe Audi quattro w latach osiemdziesiątych, czy też zwycięstwa ostatnich lat w wyścigach długodystansowych. W sezonie 2012, Audi umocniło swoją pozycję wprowadzając do stawki samochodów wyścigowych Audi R18 e-tron quattro, pierwszy wyczynowy model z napędem hybrydowym. W najważniejszym i najbardziej prestiżowym wyścigu dwudziestoczterogodzinnym, na torze Le Mans, ten właśnie model nie miał sobie równych i wywalczył jedenaste już w tej imprezie zwycięstwo dla Audi.

Sukcesy odnosił także inny sportowy model Audi – R8 LMS ultra. Załogi jadące takimi bolidami wygrywały dwudziestoczterogodzinne wyścigi na torach Nürburgring w Niemczech, w Zolder i w Spa w Belgii oraz dwunastogodzinny wyścig w australijskim Bathurst. Wprowadzona w tym sezonie wersja ultra modelu R8 LMS, jest jeszcze lżejsza, szybsza i efektywniejsza. Co ciekawe, ten wyścigowy samochód w ponad 50 procentach bazuje na modelu seryjnym Audi R8.
Cztery Audi R8 LMS i zwycięskie auto wyścigu w Le Mans, Audi R18 e-tron quattro, objechały w sumie prawie pół świata. Podczas pięciu serii wyścigów, bolidy łącznie pokonały dystans 17 767,898 km. To długość odpowiadająca 44 procentom obwodu kuli ziemskiej. Do tego dochodzą cztery kolejne zwycięstwa w nowych Mistrzostwach Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC), odbywających się pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) oraz zdobycie tytułów dla najlepszego kierowcy
i najlepszego producenta.

Pomimo światowego kryzysu, objawiającego się zwłaszcza w branży motoryzacyjnej, koncern Audi AG konsekwentnie jest na ścieżce wzrostu. Od stycznia do końca listopada tego roku, Audi sprzedało prawie 1 344 750 samochodów, pobijając w ten sposób, sprzedaż z całego roku ubiegłego. W roku 2011, Audi sprzedało 1 302 659 aut. To wzrost o 12,7 procent.

Dla marki z czterema ringami szczególnie satysfakcjonujący jest ciągły wzrost sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, o 18,6 procent w stosunku do roku ubiegłego oraz na dynamicznie rozwijającym się rynku chińskim, gdzie sprzedano o prawie 26 procent samochodów Audi więcej niż rok wcześniej. Do globalnego wzrostu sprzedaży Audi w listopadzie, przyczyniły się zwłaszcza modele SUV. Obok Audi Q3, Q5 i Q7, nowych klientów dla Audi zdobyło również trzydrzwiowe Audi A3. Ten kompaktowy model sprzedawał się prawie dwa razy lepiej niż jego poprzednik w listopadzie 2011.

Z myślą o dynamicznie rozwijającym się rynku amerykańskim – nie tylko w USA, ale również kanadyjskim i meksykańskim, Audi AG podjęło decyzję o budowie fabryki samochodów w Meksyku. Zakład podejmie produkcję w roku 2016, a wytwarzany w nim będzie jeden z modeli SUV marki Audi. Rok 2012 przyniósł również umocnienie pozycji Audi w świecie sportów motocyklowych. W struktury Audi AG został bowiem włączony włoski producent motocykli – Ducati. Ducati znane jest na całym świecie jako marka premium wśród producentów jednośladów i ma długie tradycje w produkcji motocykli sportowych. Firma dysponuje wiedzą
i technologią w dziedzinie silników wysokiej mocy i lekkich konstrukcji oraz należy do najbardziej dochodowych producentów pojazdów jednośladowych na całym świecie. Dlatego świetnie pasuje do Audi. Przejęcie Ducati to wskrzeszenie w Audi tradycji motocyklowych. Warto przypomnieć, że firmy NSU czy DKW, które stały u podstaw późniejszego sukcesu marki Audi, w pierwszej połowie dwudziestego wieku były jednymi z najbardziej znaczących producentów motocykli w Europie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty