Samochód zagościł w pakoku Michelin Supercar Paddock, gdzie fani sportowych aut mogli nie tylko podziwiać nietypową konstrukcję konceptu, ale również usłyszeć dźwięk silnika pracującego pod maską i poczuć przeszywające ciało "dudnienie" podwójnego wydechu:
Aston Martin CC100 powstał z okazji stulecia istnienia brytyjskiej firmy. Koncept mierzy blisko 4 metry długości i ponad 2 metry szerokości. Nadwozie i wnętrze zostały wykonane z włókna węglowego, dzięki czemu CC100 jest o około 400 kilogramów lżejszy od modelu V12 Vantage.
Klasyczne dwumiejscowe nadwozie typu speedster stanowi bezpośrednie nawiązanie do wyścigowego modelu DBR1 z 1959 roku, który wygrał wyścig w Le Mans. W widoku zewnętrznym wyróżniają się też otwory w panelach bocznych czy charakterystyczne reflektory, a dopełnianiem całości jest typowa dla Astona Martina duża osłona chłodnicy. Z kolei wewnątrz znalazły się kubełkowe fotele, a tradycyjną tablicę przyrządów zastąpił wyświetlacz TFT umieszczony za kierownicą.
Do napędu modelu CC100 posłużył 6-litrowy wolnossący silnik V12 połączony z 6-biegową sekwencyjną przekładnią manualną, obsługiwaną za pośrednictwem manetek umieszczonych przy kierownicy. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 4 sekundy i rozpędza się do 290 km/h.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?