Poznań: ruszyła budowa ścieżek rowerowych

Katarzyna Fertsch, Tomasz Nyczka
fot. archiwum
fot. archiwum
Ulica arcybiskupa Wincentego Dymka w Poznaniu stanie się bardziej przyjazna dla wszystkich jej użytkowników. Jezdnia zostanie poszerzona, obok powstanie droga dla pieszych i cyklistów. Prace już się rozpoczęły.

Aby poszerzyć jezdnię i zbudować ścieżkę dla rowerzystów, drogowcy muszą wyciąć część drzew znajdujących się w pobliskim lasku. Wycinka już się rozpoczęła. Wszystko zostało uzgodnione z Wydziałem Ochrony Środowiska Urzędu Miasta.

fot. archiwum
fot. archiwum

Duże zmiany czekają tu zmotoryzowanych. Jezdnia zostanie poszerzona (na odcinku od ulicy Szwajcarskiej do Folwarcznej) z 5 do 7 metrów. Aby usprawnić wjazd na stację benzynową i skręt w ulicę Franowo, dobudowane zostaną dodatkowe pasy.

- Zbudowana też zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Franowo i Dymka oraz przebudowana istniejąca przy stacji benzynowej - wyjaśnia Dorota Wesołowska z Zarządu Dróg Miejskich.

CZYTAJ TAKŻE

**

Rowerzystom będzie się jeździło bezpieczniejUwaga na rowerzystów

**

Projekt przebudowy ulicy arcybiskupa Dymka nie przewiduje budowy drugiej jezdni (byłoby to niezgodne z miejscowym planem zagospodarowania). Pas drogowy ograniczony jest parkiem z jednej strony i torami kolejowymi z drugiej.

- Po stronie parku powstanie droga pieszo-rowerowa. Po stronie zabudowań - chodnik - opowiada Dorota Wesołowska z Zarządu Dróg Miejskich. - O chodnik prosili tamtejsi mieszkańcy. Cała przebudowa będzie kosztowała prawie 4,5 mln zł.

Plan przebudowy Dymka był konsultowany na stronie ZDM. Internauci chwalili zwłaszcza budowę ścieżki dla rowerzystów. A to tylko jedna z wielu zmian, która w najbliższym czasie czeka poznańskich cyklistów. Ich dobra passa trwa.

Nowe kontrapasy dla rowerzystów mają powstać w Poznaniu w związku z planowanym pod koniec czerwca uruchomieniem strefy "Tempo 30". Gdzie konkretnie? Na wszystkich jednokierunkowych ulicach w centrum (np. Gwarnej). W mieście pojawi się też więcej stojaków na rowery.

To jeszcze nie koniec. Na piątkowym posiedzeniu Sejm przyjął bowiem zmiany w prawie o ruchu drogowym. Teraz projekt trafi do Senatu, a później na biurko prezydenta do podpisu. Co zawiera? Przede wszystkim rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo rowerzystów, jak specjalne śluzy na ulicach (patrz: ramka obok). Dopuszcza też m.in. wyjątkowe sytuacje, w których będą oni mogli jeździć po chodniku.

- Nowelizacja przyjęta przez Sejm i poznański projekt strefy "Tempo 30", który umożliwi nam ruch pod prąd, to wielki sukces rowerzystów i najlepsza wiadomość od lat - mówi Ryszard Rakower z Sekcji Rowerów Miejskich w Poznaniu. - To znacząco poprawi bezpieczeństwo na drogach i zbliży nas do standardów europejskich.

A że zmiany są potrzebne, rowerzyści nie mają wątpliwości. Wystarczy wspomnieć serię tragicznych wypadków z ich udziałem, do których doszło w Poznaniu w ostatnich miesiącach. Na moście Dworcowym wciąż stoi biały rower - pomnik dla rowerzystki, która zginęła pod kołami samochodu.

Źródło: gloswielkopolski.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty