Początkowo, projekt Z1 nie zakładał produkcji seryjnej. W 1987 roku model ten miał stanowić pole doświadczalne dla inżynierów BMW, którzy chcieli sprawdzić wytrzymałość nowych rodzajów materiałów. Ostatecznie, zaprezentowany w 1989 roku pojazd spotkał się z tak dużym zainteresowaniem ze strony potencjalnych klientów, że Bawarczycy dali Z1 "zielone światło" i jeszcze w tym samym roku pierwsze egzemplarze opuściły zakłady produkcyjne.
Auto wyróżniało się za sprawą oryginalnej konstrukcji. Szkielet nadwozia wykonano z ocynkowanej, stalowej blachy zaś plastikowe elementy karoserii można było zdemontować za pomocą 1 śrubokręta w mniej niż 60 minut. Z kolei w podwoziu zastosowano żywicę epoksydową wzbogaconą o włókna szklane i poliwinylowe, co zapewniało dużą sztywność. Tym, co jeszcze wyróżniało Z1 na tle konkurencji były drzwi chowane w progach.
Pod maską pojazdu nie zastosowano już tak rewolucyjnych rozwiązań, jak w przypadku nadwozia. Do napędu posłużyła sprawdzona, 2.5-litrowa jednostka benzynowa o mocy 170 KM. Pozwalała ona na osiągnięcie 100 km/h w czasie poniżej 8 sekund.
Niestety, wysoka cena (83 tys. marek niemieckich) sprawiła, że przez cały okres produkcji auto znalazło tylko 8 tysięcy nabywców. Ostatnie Z1 wyjechało z fabryki w czerwcu 1991 roku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?